Promowanie marki - marketing szeptany

Marketing szeptany, znany jako WoMM, czyli Word of Mouth Marketing, to bardzo skuteczna forma promocji firmy lub usług. Jest to interesujące rozwiązanie dla firm, które nie posiadają dużego budżetu, a mimo  to chcą osiągnąć dobry efekt.

Dlaczego marketing szeptany?

Marketing szeptany nie pociąga za sobą dużych wydatków, w porównaniu z innymi rozwiązaniami jest korzystnym sposobem reklamowania swoich usług. Doskonałym przykładem marketingu szeptanego jest marketing pod postacią amplifyingu internetowego. Co oznacza ten termin? Są to wpisy polecające, które zamieszczane są na przykład na różnych forach internetowych.

Sposoby realizacji marketingu szeptanego na forach

Jak realizowany jest marketing szeptany na forach? Wpisy są przygotowywane przez zatrudnione w tym celu osoby, mogą one być wprowadzane w różne sposoby. Jednym ze sposobów jest przedstawianie wpisów, podszywając się pod dotychczasowych klientów. Nie jest to jawny marketing szeptany. Przykładem jawnego marketingu szeptanego jest za to wypowiadanie się w internecie w roli eksperta danego zagadnienia. Korzystając ze specjalnych narzędzi można na bieżąco obserwować, w jakich miejscach sieci poruszany jest temat danej firmy i jej usług.

Kiedy stosować marketing szeptany?

Marketing szeptany przynosi najlepsze efekty w tych dziedzinach, w których potencjalni klienci poszukują w sieci najwięcej informacji na dany temat. Doskonałym przykładem są zakupy sprzętu AGD, różne badania pokazują, że ponad 70% klientów kupujących w sklepach stacjonarnych, przed zakupem zasięgnęło porady w sieci i sprawdzało opinie. Ten efekt jest zwany efektem ROPO, z angielskiego Research Online Purchase Offline, czyli szukaj w sieci, kupuj poza nią.  

Nie bez znaczenia pozostaje to, kogo wybierze się do prowadzenia kampanii marketingu online. Ofert jest wiele, jednak nie każda firma potrafi prowadzić korzystny dialog internetowy z potencjalnymi klientami, a jest to niezwykle ważna umiejętność. Marketing szeptany daje dobre rezultaty i jest opłacalny, ale tylko jeżeli jest dobrze poprowadzony.