Co to jest marketing szeptany?

Jest on niestety jedną z najbardziej zaniedbanych dziedzin z marketingu. Tego zwrotu nie znają lub nie wiedzą, czego dotyczy nawet ludzie z branży pozycjonowania. Co to takiego ten marketing szeptany i jak mogę go użyć, aby zdobyć linki? Wszystkiego się dowiesz poniżej, a nawet jeszcze więcej, ponieważ opowiem Ci również o ciekawym narzędziu – brandle.pl.

Według Wikipedii, marketing szeptany to przekazywanie odbiorcy wiadomości marketingowej przy pomocy spontanicznego przekazu ustnego. W podanej definicji, zauważ słowo „spontanicznego”, która prawdopodobnie mogłaby wyzbyć nas procesu planowania. Trochę to jednak zamienimy i przyjmiemy, że przekaz nie ma być spontaniczny, ale tak „wyglądać”.

Obowiązki związane z szeptanym marketingiem

  • Spowodowanie entuzjastycznych reakcji konsumentów
  • Wywołanie dyskusji na temat oferty
  • Rozmowa prowadząca do pozytywnych opinii
  • Pomoc w kłopotach, powodująca poczucie „troski”

Zasady postępowania z marketingiem szeptanym

Nie używaj zwrotów, które będą reklamą, ale zamieszczaj posty wyglądające naturalnie. Aby treść pozostała dłużej wśród zainteresowanych powinieneś posiadać także zwyczajne posty, żeby nie zostać uznanym za spamera. Publikacja powinna odpowiadać wcześniejszym wątkom i być ich kontynuacją, unikaj również wstawiania linków pod każdą treścią. Dobrym sposobem jest również niesienie pomocy innym użytkownikom, a nie tylko próba sprzedaży swoich produktów. Wyrobi to, nie tylko lepszy wizerunek firmy, ale także będzie super wyglądać.

Sposoby zlecania

Podczas poszukiwań szeptacza zwróćmy uwagę, aby ceny nie były zbyt niskie, ponieważ może okazać się spamerem lub jest początkujący. Takich usług unikaj. Z naszych doświadczeń wynika, że 10 porządnych postów, które:

  • Są nie tylko profesjonalne, ale i atrakcyjne i wyglądają naturalnie
  • Udostępniane są w dobrych miejscach
  • Mają poprawną formę i dotyczą wskazanego tematu
  • Są konkretną odpowiedzią na dyskusję w określonym temacie

Wyniosą Cię około 25-80 złotych. Jeśli więc chcesz zaoszczędzić budżet i znajdziesz szeptacza, który podejmie się wyzwania za 5 zł to możesz być niemiło zaskoczony, ponieważ może on nie posługiwać się poprawną polszczyzną, spamuje, wątki mają charakter komercyjny, powiela ten sam tekst na kliku stronach oraz inne rzeczy, których chciałbyś uniknąć.

Jak przy pomocy brandle.pl posługiwać się marketingiem szeptanym?

Wielu z nas dziwi fakt, że tak potrzebnym programie, pomyślała tylko jedna firma. Możliwości brandle.pl to między innymi: znalezienie szeptacza, który odpowiednio wprowadzi w życie nasze zamysły, możliwość kontrolowania wyników postępu pracy czy dostęp do polskich for. 

Pozycjonowanie plus marketing szeptany

Linki z postów na forach są zbyt słabe, żeby uznać je za główne źródło kolejnych. Jednak szeptanie użyte jako uzupełnienie oraz jego wyniki mogą nas pozytywnie zaskoczyć. Musimy jednak trzymać się kilku zasad:

  • Korzystać z brandowych linków
  • Unikać linkowania strony głównej, a postawić na podstrony
  • Zweryfikować, jakie fora użyć, aby nie były one spamowanie
  • Publikowane posty powinny wyglądać naturalnie i spontanicznie, a nie komercyjnie i nachalnie