Moc słowa. Czyli copywriter w akcji

Słowa potrafią mieć wielką moc. Trzeba je jednak w odpowiedni sposób wykorzystywać. Umieć nimi żonglować, bawić się, tworzyć teksty, które w niezwykły sposób przyciągają odbiorców, wywołują zaciekawienie, refleksje, a nawet sprzeciw, irytację lub złość. Właściciele stron internetowych pragną, aby teksty na ich stronach były interesujące, a zarazem profesjonalne. Nie wszyscy jednak mają dar posługiwania się słowem. Warto wówczas skorzystać z usług profesjonalisty w tej dziedzinie, czyli copywritera.

Copywriting, czyli pisanie na zamówienie
Copywriting to tworzenie tekstów lub sloganów o charakterze reklamowym, pisanych na zamówienie klientów. Obejmuje zarówno sam proces wymyślania haseł, tekstów reklamowych czy materiałów promocyjnych, jak i ich redakcję oraz korektę. Obecnie pojęcie copywriting nabrało szerszego znaczenia. Zawiera, bowiem w sobie copywriting internetowy, copywriting związany z content marketingiem, jak i ogromnie popularny seo copywriting, który powstał na potrzeby działań związanych z pozycjonowaniem.

Copywriter nie jedno ma imię
Określenie copywriter zarezerwowane jest dzisiaj, dla osób tworzących profesjonalne treści marketingowe np. artykuły sponsorowane czy oferty marketingowe, jak i teksty o charakterze promocyjnym np. hasła reklamowe czy treści ulotek.

SEO copywriter z kolei przygotowuje treści związane z pozycjonowaniem stron. Jego zdaniem jest nie tylko stworzenie wartościowego tekstu, ale również jego optymalizacja. Seo copywriter musi, zatem zadbać o właściwe słowa kluczowe, odpowiedni układ tekstu oraz nagłówki. Należy zaznaczyć, że wśród seo copywriterów jest wielu amatorów, którzy dorabiają sobie za pomocą pisania. Jednak zawodowe pisanie treści tego typu oznacza konieczność posiadania wiedzy dotyczącej pozycjonowania. Tutaj sama umiejętność pisania tekstów poprawnych pod względem stylistycznym, ortograficznym oraz gramatycznym może nie wystarczyć.

Ogromne jest również zapotrzebowanie na wysokiej jakości treści przeznaczone do udostępniania na stronach internetowych np. portalach tematycznych czy blogach. Pisaniem takich tekstów zajmuje się tzw. content writer, a content copywriting stał się jednym z podstawowych narzędzi content marketingu.