Już kilka razy naszych odbiorców informowaliśmy o tym, że Google posiada bardzo przydatną opcję „narzędzia” przeznaczoną dla webmasterów. Tym razem, chcielibyśmy zapoznać was z nieco poszerzonymi możliwościami Narzędzi Google. Standardowo jednak, zaczniemy wszytko od tego, co to jest, w jakim celu można je wykorzystać oraz jak rozpocząć z nimi współpracę.
Narzędzia Google, jako bardzo przydatny wynalazek dla właścicieli witryn oraz pozycjonerów
Ostatnim razem przedstawiliśmy wam, w jaki sposób Google pozbywa się nawyku nieuczciwego pozycjonowania witryn. Wspominaliśmy o konsekwencjach typu kary, które są nakładane na strony. Oczywiście tylko na te, które zdecydowały się wykorzystać, którąś z technik pozycjonowania witryny w sposób nieetyczny. Jednak Google oferuje również pomoc poprzez Narzędzia, które pomagają pozycjonerom ułatwić działania mające na celu podniesienie pozycji strony w wyszukiwarce oraz ułatwioną indeksację. Dzięki nim, mamy także możliwość do analizowania strony w celu szybkiego znalezienia problemu na witrynie. Wszystkie te opcje łączą się w Narzędzia Google.
Korzyści z założenia konta dającego dostęp do Narzędzi
Są one nie tylko darmowe, ale również stwarzają wiele możliwości dla webmasterów. Dzięki ich funkcjom, mamy możliwość sprawdzenia, co dzieje się z pozycją witryny. Każdy, kto miał już z tymi funkcjami do czynienia wie, że założenie konta nie jest wymagane. Jedynym wymogiem jest to, żeby nasza strona zaindeksowana była w wyszukiwarce Google. Jakie możliwości dają narzędzia Google dla webmasterów?
Wiemy, jakie są statystyki odwiedzin naszej witryny
Dają nam znać, w razie gdyby wystąpiły problemy z nasza stroną
Udzielają nam pomocy i porad w sprawie zmian naszej strony, które będą dla niej lepsze, a co się z tym wiąże- doradzają jak zdobyć wyższą pozycję w wyszukiwarce
Jak możemy dodać swoją witrynę do Narzędzi Google?
Jak już wyżej wspomnieliśmy, nie ponosisz żadnych kosztów za korzystanie z narzędzi dla webmasterów. Jeśli tylko chcesz wykorzystać ich szerokie możliwości wystarczy, że założysz konto Google. W tym celu możemy założyć inny adres e- mail na poczcie Gmail lub użyć konta, które już posiadamy. Aby nas strona znalazła się w usłudze dla webmasterów, trzeba użyć przycisku dodaj witrynę, a potem podać stworzony adres. Gdy zakończymy te czynności, to ukaże się nam witryna, która pomoże zweryfikować nasza stronę. Poniżej przedstawiamy 4 sposoby jej weryfikacji:
na głównej stronie umieszczany jest metatag
W sekcji
Plik w formacie HTML
Rekord DNS
Kod śledzenia- asynchroniczny
Jeśli już strona zostanie zweryfikowana, to mamy możliwość nadania uprawnień innym członkom, którzy także będą mieli obowiązek dbać o to, aby witryna zyskała wysoką pozycję w wyszukiwarce. Narzędzia Google ustaliło trzy rodzaje opcji, jakimi można uzyskać dostępów do konta. Są to: ograniczona, pełna lub właściciel.
Gdy nasze konto jest już założone, zyskujemy wiele przydatnych opcji ustawień. Dzięki nim mamy możliwość ustawienia nie tylko domeny, ale również prędkości indeksowania przez roboty wyszukiwarki. Aby ułatwić pracę naszego konta, możemy je połączyć z Analytics.