Połącz szeptanie z pozycjonowaniem i czekaj na efekty

Jednoczesne stosowanie kilku technik marketingowych pozwala wzmocnić efekty kampanii marketingowych. To najlepsza droga do zwiększenia zasięgu naszych działań i dotarcia do jak najszerszego grona potencjalnych klientów. Jednym przykładów takiego idealnego połączenia jest wykorzystanie marketingu szeptanego i wzmocnienie go działaniami pozycjonującymi.

Na czym polega marketing szeptany?
Word of mouth marketing w Polsce określany mianem marketingu szeptanego, buzz marketingiem oraz szeptanką to fantastyczny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku danej marki. Zazwyczaj kojarzony jest jedynie z wpisami na forach lub blogach, które mają promować określony produkt lub markę. Jednak profesjonalne podejście do marketingu szeptanego nie ogranicza się jedynie do rozpowszechniania pozytywnych komentarzy.

Przykładem marketingu szeptanego może być zlecenie pracownikom salonu kosmetycznego opowiadania o nowej fantastycznej i niezwykle skutecznej maseczce podczas wykonywania zabiegów. Oczywiście nienachlanie, aby uniknąć formy reklamy. Niektóre firmy decydują się na zatrudnienie aktorów, którzy udając turystów napotkanym przechodniom przekazują określone treści marketingowe. To również marketing szeptany. Możliwości jest jednak o wiele więcej. Marketing szeptany powinien zostać uzupełniony skutecznym pozycjonowaniem. Taki duet może stanowić bardzo dobrą strategię marketingową firmy.

Dlaczego warto połączyć marketing szeptany i pozycjonowanie?
Pozycjonowanie połączone z marketingiem szeptanym wpływa na wzmocnienie pozycji marki. Marketing szeptany sprawia, że produkt lub usługa zaczyna istnieć w świadomości klienta. Jeżeli jest on wystarczająco zainteresowany, będzie chciał zdobyć jak najwięcej informacji. I tu pojawia się ważna rola pozycjonowania. Jeżeli klient wpisze w wyszukiwarkę nazwę produktu, a strona firmy wyświetli się na jednym z czołowych miejsc w wynikach wyszukiwania, ma ona realne szanse na zdobycie nowego klienta. Czasy, kiedy przekaz ustny, czyli tzw. poczta pantoflowa wystarczyły, aby zdobyć krąg wiernych klientów dawno minęły.

Podsumowując. Dzięki marketingowi szeptanemu marka staje się bardziej rozpoznawalna. Potrzebne jest jednak wsparcie pozycjonowania, aby pozytywny przekaz na temat produktów czy usług danej firmy utrwalić.