Stosowanie marketingu szeptanego

Marketing szeptany, w kręgach pozycjonerów, cieszy się często złą sławą. Jest on utożsamiany bowiem ze spamem, który natarczywie atakuje z każdej strony. Warto jednak wiedzieć, że dobrze poprowadzona kampania marketingu szeptanego jest subtelna i zachęca potencjalnego klienta do dokonania zakupów.

Czym jest buzz marketing?

Buzz marketing, czyli marketing szeptany, ma kilka celów, ale aby je osiągnąć musi być naturalny. Każda post ma określone działanie i musi wywoływać odpowiedni efekt na potencjalnych konsumentach. Jakie zadania ma buzz marketing? Po pierwsze musi on wywoływać pozytywne reakcje u klientów oraz prowokować rozmowy na temat promowanej marki lub przedmiotu. Dzięki temu coraz więcej osób usłyszy o produkcje, a marketing szeptany będzie poszerzał swoją sieć. Buzz marketing ma za zadanie dać wrażenie potencjalnych klientom, że są oni bardzo ważni i otaczani opieką przez firmę. Taki efekt wywołuje się poprzez dyskusje z klientami oraz poprzez pomaganie im, prowadząc na przykład oficjalny profil marki, który udziela odpowiedzi na ich pytania.Buzz marketing musi pomóc wypromować stronę, zwiększać ruch na niej. Nie jest prosto przeprowadzić skuteczną kampanię, ponieważ łatwo przesadzić i uzyskać efekt odwrotny od zamierzanego. Marketing szeptany musi być subtelny, niezbyt nachalny i musi być prowadzony mądrze.

Złote zasady buzz marketingu

Prowadzenie skutecznej kampanii marketingowej wymaga trzymania się pewnych zasad. Dzięki nim użytkownicy nie będą przypuszczać, że jest to marketing szeptany. Reklama w tradycyjnej formie bywa drażniąca i niewiele osób kieruje się nią podczas dokonywania zakupów, za to marketing szeptany ma dużo lepsze “pole rażenia”, jest skuteczny i przede wszystkim różni się od tradycyjnej reklamy. Pisząc posty na forach w ramach marketingu szeptanego, należy zadbać o to, aby konto, z którego piszemy posiadało swoją historię, w tym celu należy zacząć z niego korzystać trochę wcześniej, udzielając się w różnych postach, bez podawania linków czy nazwy produktu. Wszystkie posty marketingowe muszą być zgodne z tematyką forum, w końcu reklamowanie kosmetyków dla kobiet w temacie o samochodach nie będzie wyglądało naturalnie. Kolejną zasada jest taka, że lepiej jest udzielać się w istniejących już postach, a nie zakładać nowe, umieszczając linki w postach, nie można tego robić za każdym razem, a link powinien być naturalnie wkomponowany w treść posta i nie rzucać się za bardzo w oczy, jak taki efekt osiągnąć? Najlepiej jest zamieszczać różnorodne linki, na przykład raz może to być link do strony głównej, raz do jakiegoś produktu lub do artykułu na stronie.

Zlecają przeprowadzenie kampanii marketingu szeptanego nie jest łatwo znaleźć osobę lub firmę, która potrafi do tych zasad się stosować. Bardzo często osoby zajmujące się marketingiem szeptanym nie posługują się dobrze językiem polskim i popełniają wiele rażących błędów. Dodatkowo często zdarza się,  że posty na temat marki lub produktu są od razu dodawanie, bez zbudowania historii konta. Często posty są dodawane na nieaktywnych forach, gdzie nikt nie przebywa. Wielkim błędem jest także kopiowanie jednego tekstu na wielu forach. Takie działania dyskwalifikują i są wielkimi błędami w marketingu szeptanym.