Kto powinien korzystać z e-marketingu?

E-marketing to promocja stron i produktów w Internecie. W odróżnieniu od świata realnego, Internet gwarantuje nam widoczność na całej swej przestrzeni. Jako, że tylko w Polsce z Internetu korzysta przeszło 10 milionów gospodarstw domowych - zasięg jest globalny i można uczynić z niego wiele korzyści. Głównie finansowych. Kto powinien interesować się e-marketingiem? Głównie właściciele blogów i platform e-commerce.

Na czym polega e-marketing?

Polega on na stworzeniu takiej kampanii reklamowej, która będzie widziana przez tysiące internautów. Form e-marketingu możemy wymienić bardzo wiele, począwszy od mailingu, a na kampaniach AdWords skończywszy.

Komu dedykowana jest ta reklama?

Głównie właścicielom sklepów internetowych i platform zarobkowych (to nie jest jedno i to samo). Choć e-marketing często wymaga inwestycji, zwraca się w postaci klientów, bo jego zasięg jest globalny.

Formy e-marketingu

Do najpopularniejszych form możemy zaliczyć prowadzenie profili na portalach społecznościowych. Budowanie relacji z internautami, a następnie przekierowanie ich do sklepu / platformy e-commerce sprawdza się wśród najlepszych reklamotwórców. Choć proces budowania pozycji w Internecie często zajmuje wiele miesięcy, zwraca się w postaci zainteresowania i gotowego profilu, którym możemy również podlinkować naszą witrynę.

Popularne są reklamy AdWords i remarketing, który jest z nimi powiązany. Dzięki ciasteczkom zapamiętywane są strony, które przeglądają Internauci. Jeśli na stronie X klient widział komputer marki Asus X1, a następnie otworzył kartę z Twoją stroną, to powinien na niej zobaczyć dokładnie ten sam komputer w bloku reklam AdWords. Remarketing pomaga zapamiętać dany produkt i sklep, który go oferuje. Póki co w Polsce ta forma reklamy raczkuje, ale w przyszłości może mieć ogromne znaczenie w branży e-commerce.

Jeśli zamierzacie zarabiać w sieci, to bez odpowiedniej promocji będzie to trudne. W sieci istnieje wiele tysięcy form e-marketingu i większość z nich działa. Niektóre kosztują więcej, a inne są niemal darmowe. Łącząc niektóre metody i stosując odpowiednią taktykę promocyjną można zdobyć popularność w dosyć krótkim czasie.