Ewolucja e-marketingu

Reklama w internecie ewoluuje wraz ze zmianą trendów, jakie można zauważyć w sieci. U początków swojego powstania inteligentna reklama internetowa nie miała narzucać się odbiorcy. Miała być dostosowywana do jego zainteresowań dzięki wykorzystaniu plików cookies. Z tego narzędzia korzysta m.in. system reklamy Google AdWords. Dzięki temu osoba korzystająca z internetu widzi reklamy zgodne z jej zainteresowaniami.

Obecne reklamy są bardzo nachalne i wręcz odstraszają internautów. Coraz więcej z nas jest ślepych na reklamy – po prostu nauczyliśmy się je ignorować. Dodatkowo przeglądarki internetowe pozwalają na zainstalowanie narzędzi, które takie reklamy blokują, przez co nie musimy ich więcej oglądać. Takie zachowanie i działanie wymusza na marketingowcach
i pracownikach agencji reklamowych nowe sposoby informowania internautów o usługach i produktach, którymi mogą być zainteresowani.

Dzisiejsza reklama internetowa nie może być zwykłym banerem lub reklamą tekstową. Tego typu reklamy nie sprawdzają się
w walce o świadomego klienta. Firmy marketingowe muszą tworzyć alternatywne formy reklamy, które nie wyglądają jak reklama. Skutecznym rodzajem reklamy, który co najważniejsze tworzy interakcję z klientem jest reklama nazywana advergamingiem. Jest to połączenie reklamy i gry interaktywnej, która skutecznie zainteresuje internautę, jeżeli będzie
w odpowiednim stopniu dawkowała walory rozrywkowe oraz reklamę. Na podobnej zasadzie działają różnego rodzaju konkursy internetowe, które mają za zadanie reklamować różne marki lub produkty.

Skuteczną i nowoczesną formą reklamy w internecie jest też content marketing. Dobrze przeprowadzona kampania content marketingowa zawierająca wiele tekstów gościnnych i sponsorowanych np. na blogach bardzo dobrze wpływa na sprzedaż reklamowanego produktu oraz postrzeganie reklamowanej firmy. Tego typu reklamy nie są jedynie bezwartościowym banerem lub krótkim tekstem reklamowym. Dobrze opracowany artykuł sponsorowany niesie ze sobą wiedzę i pomocne informacje, które w internecie są na wagę złota. Jeżeli opracowany przez marketingowca tekst przykuje uwagę czytelnika, to możemy być prawie pewni sukcesu takiej kampanii internetowej. Takie treści warto uzupełniać o filmy reklamowe, które będą stanowiły dopełnienie publikowanego contentu.