Linki dzięki wzmiankom o danej marce - jak pozyskiwać? Część 1

Jeśli masz duży serwis z kilkuletnim stażem, to zdecydowanie warto się zainteresować pozyskiwaniem linków ze wzmianek. Jeśli piszą o Tobie popularne media i portale branżowe, to tym bardziej sprawdzi się coś takiego w Twoim przypadku.

Od czego zaczynać?

Przede wszystkim musisz szukać takich wzmianek, które nie zostały jeszcze podlinkowane. W narzędziu do monitorowania internetu musisz wiec już na samym początku dość dokładnie określić, na jakich konkretnie frazach Ci zależy i co chciałbyś wyszukiwać. To bardzo ważne, gdyż jeśli dobrze skonfigurujesz sobie narzędzia monitorujące wzmianki, to uzyskasz znacznie wyższą skuteczność, a na tym przecież Ci zależy.

Których materiałów będziesz szukać?

Jest kilka, na których warto jest się skupić w sposób szczególny. Przede wszystkim warto jest zwracać uwagę na:

  • Rozmowy na forach – przeważnie najłatwiejsze do znalezienia, gdyż jeśli masz duży biznes, to tych będzie zawsze najwięcej. Zazwyczaj użytkownicy na tego typu stronach odsyłają do najlepszej jakości materiałów na Twojej witrynie
  • Artykuły – jeśli prezentujesz profesjonalne treści i Twoja storna jest rozpoznawalna, to również i w artykułach jest możliwość umieszczenia linków. Oczywiście ostatecznie wszystko zależy od tego, gdzie jest umieszczony dany artykuł i czy ktoś nim zarządzający zechce linka wkleić
  • Wzmianki na blogach – szczególnie przydatne kiedy prowadzisz sklep internetowy, czy księgarnię. Wtedy na różnych blogach są udostępniane zdjęcia, które publikujesz, czy też odesłania do tych produktów, które sprzedajesz.

Jak więc widzisz, masz kilka możliwości, z których zdecydowanie radzimy skorzystać. Przede wszystkim może to bardzo dosadnie zwiększyć Twoje możliwości w zakresie pozycjonowania i ruchu na witrynie. Tym bardziej, że w obecnych czasach masz naprawdę szeroki wybór ciekawych narzędzi do monitorowania wszystkich wzmianek. Pamiętaj, że jeśli zdecydujesz się to zignorować, to Twoja konkurencja wykorzysta te możliwości i będzie podbierać Ci klientów z jeszcze wyższą skutecznością.