Na hasło "adwords" część społeczeństwa reaguje bardzo nerwowo. Uważają tą usługę Google za niepotrzebny wydatek, a analizując pozycje i rosnące zainteresowanie AdWords skupiają się na nieuczciwym pozycjonowaniu, które w zasadzie wiele im dać nie może, a kosztuje tyle samo lub nawet więcej, niż reklamy AdWords. Jako entuzjaści reklam Google uważamy, że usługa AdWords nie jest dla wszystkich. Skierowana głównie do osób ambitnych, które stale rozwijają swoją firmę będzie mieć sens. Straci go jednak wtedy, gdy chcemy wykorzystać AdWords jako alternatywę dla pozycjonowania. Co warto wiedzieć o tej reklamie? Zapraszamy do lektury.
Kto powinien skorzystać z AdWords?
Reklama w Google AdWords będzie dobra dla sklepów internetowych, firm z branży SEO oraz tych, które promują się lokalnie. Choć "adwordsy" wydają się drogie - ogromne znaczenie w kwestii sukcesu ma kreacja reklamy, czyli udział specjalistów od SEM. Bardzo wiele agencji interaktywnych definiuje się po sukcesach w kampaniach AdWords. Największe marki potrafią zarabiać tylko dzięki reklamom Google, co nie oznacza, iż nie inwestują w pozycjonowanie. To w zasadzie bardzo modny obrazek - połączenie reklam Google z aktywnym pozycjonowaniem. Gdyby dodać do tego Content Marketing - mamy przepis na sukces w Internecie.
Jak zacząć korzystać?
Należy założyć konto w Google AdWords, a następnie skorzystać z planeru słów kluczowych, który pomoże nam dobrać frazy. Istotnym będzie takie planowanie fraz, aby w kampanii AdWords korzystać z głównej, np: "Sklep wędkarski", zaś podczas pozycjonowania regionalnej, np: "Sklep wędkarski Poznań". Dzięki temu promujemy się na dwóch liniach, ale w jednej wyszukiwarce - Google. Gdy posiadamy już konto i wiemy, jakie frazy nas interesują, to powinniśmy przygotować kreację lub zlecić to agencji SEO / Interaktywnej. Usługa będzie kosztować sporo, lecz taką kampanię możemy wykorzystywać latami.
Reklama w Google AdWords nie jest taka straszna, choć wielu ją potępia. Uważamy, że trudno o lepszą promocję. Wystarczy odpowiednia kreacja, parę haseł promocyjnych i można liczyć na sukces!
A Wy? Korzystacie z AdWords? Jeśli tak, to opiszcie swoje wrażenia.