Podstawy SEO, które musisz znać! Część 2

Ważne zasady SEO copywritingu

Generalnie rzecz ujmując, wśród istotnych zasad SEO copywritingu wymienić należy: odpowiednią strukturę strony, czyli nagłówki, które powinny być stosowane w kolejności od najważniejszego w dół: h1, h2, h3… Musisz wiedzieć o tym, że najwyższy nagłówek h1 informuje o treści pozostałej części strony i należy go zastosować wyłącznie raz. Poza tym powinien także zawierać słowa kluczowe. Natomiast kolejne nagłówki mają na celu podzielenie strony na części. Zwykle nagłówku h2 można użyć dwa razy, nagłówku h3 3 razy itp., jednak nie należy z tym przesadzić.

Czym są tagi i jak ich używać? 

Przede wszystkim tag "description", czyli tag, który wyświetla opis strony jako wynik wyszukiwania. Musisz wiedzieć, że tworzony jest z myślą o użytkownikach, nie wpływa na pozycjonowanie strony. Generalnie rzecz ujmując optymalizacja linków wewnętrznych, czyli stosowanie atrybuty "title" do linków. Przede wszystkim jest to tekst wyświetlany po najechaniu kursorem na konkretny link i informuje o treści, która znajduje się pod linkiem. Pamiętaj o tym, że w treści linka powinny być zawarte słowa kluczowe, tak aby zdradzały jego treść. Chodzi oto, że muszą prowadzić do działających stron. Poza tym bardzo ważne jest pogrubienie tekstu, użycie takiego wyróżnienia jest informacją dla użytkowników i bootów, że dane słowa są ważniejsze i bardziej znaczące.
 

Katalog wytycznych SEO 

Zwykle istnieje katalog wytycznych, które mogą negatywnie wpłynąć na widoczność serwisu w wyszukiwarce. Między innymi wśród takich czynników Google wymienia: stosowanie płatnych linków pozycjonujących, w tym wymiany polegającej na podarowaniu darmowego produktu w zamian za recenzję z linkiem, zbyt duża wymiana linków, linkowanie do stron złej jakości lub nieistniejących oraz tworzenie do strony docelowej serwisów partnerskich z linkami. Poza tym jest to korzystanie z narzędzi, które automatyzują proces zdobywania linków, duża ilość artykułów sponsorowanych i gościnnych wpisów z linkami, które zawierają wiele słów kluczowych, stosowanie linków naruszających wytyczne jakościowe, tj. linków w treści, linków w widgetach czy w stopkach oraz w podpisach na forach i blogach.

Dlatego aby usprawnić proces wyszukiwania, stosuje się różnego rodzaju algorytmy wyszukiwania, czyli programy analizujące różne wskazówki, w celu uzyskania jak najbardziej precyzyjnego efektu wyszukiwania. Musisz wiedzieć, że obecne algorytmy Google biorą pod uwagę ponad 200 wskaźników, które wyszukują hasła wpisane przez użytkownika. Przede wszystkim zawierają one wyrażenia używane na stronach, aktualność treści, region, w którym znajduje się użytkownik. W związku z tym, aby dostarczać jak najlepsze wyniki, algorytmy są stale unowocześniane i aktualizowane.