Narzędzia Google a tradycyjny marketing

Zastanawiałeś się jak pomogą Ci narzędzia Google? Sprawdzą się one doskonale nie tylko w przypadku promowania Twojej firmy w Internecie. Jednak, nie każdy właściciel firmy o tym wie. Wszelkie narzędzia typu: Google AdWords, Analytisc itp. zdadzą doskonale egzamin z wprowadzania w życie kampanii reklamowych.

1. Wszystko zaplanuj

Najważniejszy jest odpowiedni moment – w tym przypadku pomogą Ci Google Trends oraz Google Insights for Search. Dostarczą informacji w przypadku, kiedy użytkownicy będą najbardziej zainteresowani Twoimi towarami.

Zapoznaj się z odbiorcami – poznaj swoich potencjalnych klientów i sprawdź kim są.  Dane demograficzne, które będą ci w tym przypadku niezbędne będziesz mógł uzyskać przez Google Analytics. Znajdują się one w panelu Google AdWords pod zakładką statystyki. Powinieneś również zajrzeć do DoubleClick Add Planner, aby dowiedzieć się, jakie hobby i zainteresowania posiadają Twoi odbiorcy, a także, jakie strony najczęściej otwierają. Dzięki takim narzędziom, zyskasz wiedze na temat nie tylko stylu życia, ale również przekonań twoich klientów.

Postaraj się mówić takim językiem, jakim posługują się Twoi potencjalni kliencijeśli planujesz swoją reklamę pamiętaj, że może mieć nieco inny język niż Twoi odbiorcy. Postaraj się, więc dowiedzieć, jakiego używają, aby dojść do porozumienia. Może posługują się jakimiś specjalistycznymi terminami, a może ich język jest prosty i nieskomplikowany? Wiesz może, do czego przywiązują największą wagę? A więc sprawdź i dowiedz się jak do nich dotrzeć! Wszystko możesz odnaleźć w raportach słowa kluczowe w Google Analytics i odszukując zakładkę „Wszystkie wyszukiwane hasła” w Google AdWords. Informacje tam zawarte to między innymi hasła wpisywane przez użytkowników sieci, które kierują ich na Twoją stronę.

Szukamy inspiracji – zwróć uwagę, jakie reklamy odnoszą największy sukces. Wykorzystaj podobne pomysły w kampanii AdWords i sprawdź, co najbardziej przypadnie do gustu odbiorcom. Zwróć jednak uwagę na to, że poziom zakupowy odbiorców kampanii w Internecie jest nieco inny niż użytkowników innych rodzajów mediów.

2. Testujemy kampanię reklamową

Zorientuj się, czy Twoje slogany przynoszą oczekiwane rezultaty – jeśli masz parę pomysłów na reklamę to postaraj się użyć ich w swojej kampanii i sprawdź, które internauci najbardziej polubią. Pamiętaj jednak o ww. rozbieżnościach użytkowników Internetu i zwyczajnych mediów.

Najbardziej efektywny motyw graficzny – spróbuj wykorzystać odmienne linie graficzne na swoich banerach i przekonają się, które najbardziej przemawiają do odbiorców.

3. Wspieramy

Wzmocnij swój przekaz – stwórz kampanię na sezon w Google AdWords. Użyj w tym celu tą samą reklamę, co w kampanii off line.

4. Mierzymy skuteczność kampanii

Sprawdź jak skuteczna jest kampania off line w Internecie – dobra tradycyjna reklama pojawi się nie tylko w zwykłych mediach, ale zahaczy również o Internet. Sprawdź, więc jak często odbiorcy wchodzą na Twoją witrynę, czego tam najczęściej szukają i czy wpisywane słowa w wyszukiwarkę są identyczne z Twoimi reklamowymi. Jeśli na wszystko odpowiedzią jest „tak” to gratulacje- odniosłeś sukces.