Buzz marketing

Poszukując skutecznej formy marketingu warto rozważyć buzz marketing, zwany szerzej jako marketing szeptany. To niezwykle ciekawa i skuteczna forma reklamowania swoich produktów oraz usług, która pozwala na bezpośredni dotarcie do klienta. Nie jest przy tym to forma natrętnej reklamy, nie atakuje z każdej strony, więc spotyka się z lepszym odbiorem potencjalnych klientów.

Pokazywanie zalet

Marketing szeptany opiera się na pokazywaniu zalet danego produktu. Pokazywanie dobrych stron daje sposobność ku rozpoczęciu dyskusji na jego temat, dodatkowo pozwala utrwalać świadomość i produkcje. Nie można nie zauważyć, że wiele osób korzysta z internetu i właśnie to jest pole działania dla buzz marketingu. Badania pokazują, że ponad 90% osób przy zakupie kieruje się opiniami innych osób, nawet jeżeli są to opinie napisane w sieci. Buzz marketing pozwala wykorzystać skłonność do szukania opinii na swoją korzyść. Reklama tradycyjna ma natomiast mniejszą skuteczność, gdyż przekonuje do zakupów jedynie 14% osób!

Cechy marketingu szeptanego

Buzz marketing posiada kilka cech, które wyróżniają go na tle innych działań marketingowych. Jedną z ważniejszych cech jest zaufanie, jakim jest obdarzany. Wiele osób czytając opinię na temat danego produktu lub usługi, po prostu w nie wierzy i bierze znalezione w sieci opinie za coś pewnego. W ten sposób można kreować markę i budować jej pozytywny wizerunek w sieci. Jest to doskonały sposób na pokazywanie nowej oferty i na jej reklamowanie. Marketing szeptany musi też w pewnym stopniu wywoływać dyskusję i prowadzić do dialogu na linii producent - konsument. W ten sposób można zrozumieć potrzeby rynku, odpowiedzieć na nie, a przy tym nie ponosić strat. Rozumienie potrzeb klientów i realizowanie ich próśb zawsze spotykać się będzie z uznaniem.

Długotrwałe efekty i inne zalety

Efekty otrzymane poprzez marketing szeptany są zadziwiająco długotrwałe. Przekonując potencjalnych klientów do zakupu, daje im się szansę na spróbowanie usługi lub produktu, bardzo często polecają oni daną rzecz kolejnym osobę i w ten sposób tworzy się rozległa sieć osób, które zdecydowały się na ofertę firmy ze względu na rekomendacje.

Buzz marketing ma także inne zalety. Przede wszystkim jest to jedna z tańszych form marketingu. Porównując ceny kilkuminutowych reklam w telewizji oraz ceny przeprowadzenia rozbudowanej kompanii marketingowej w sieci, zawsze lepiej wyjdzie się na buzz marketingu. Internet jest globalnym narzędziem, w którym nie istnieją żadne granice, więc kampania marketingu szeptanego ma zasięg globalny i dociera do wielu osób. Co więcej, do przeprowadzenia kampanii buzz marketingu nie jest potrzebny wielki zespół.

Ten rodzaj marketingu może być używany do reklamowania dowolnych produktów. Zaczynając od restauracji, hoteli, poprzez produkty dla dzieci, kończąc na meblach - buzz marketing świetnie sprawdzi się w dowolnych produktach i usługach. Właśnie to sprawia, że jest on tak popularny. W zależności od reklamowych produktów przyjmuje on różne formy, zaczynając od rozdania próbek, kończąc na przesyłaniu pełnowymiarowych produktów, czy też pisaniu o nich na blogach i forach dyskusyjnych.