Rzoszerzenie rzeczywistość w eventach

Skuteczne działania marketingowe przynoszą bardzo dobre skutki, ale osiągnięcie zamierzanego efektu nie należy do łatwych zadań. Reklamy atakują z każdej strony, a zainteresowanie nimi spada.

Eventy - nowy wymiar marketingu

Eventy są nowym wymiarem marketingu, które pozwalają potencjalnemu klientowi na bezpośredni kontakt z reklamowanym produktem. Cieszą się rosnącą popularnością, właściciele firm coraz częściej decydują  się na taką formę marketingu. Dzięki stosowaniu eventów można działać bezpośrednio na klienta i wywołać w nim pozytywne reakcje.

Eventy a modyfikowanie rzeczywistości

Eventy spotykają się na tej samej przestrzeni z rozszerzoną rzeczywistością (po angielsku augumented reality) oraz technologiami typu mobile2screen, które pozwalają na połączenie rzeczywistości wirtualnej z realnymi miejscami i wydarzeniami. Rozszerzona rzeczywistość sprawia dobre wrażenie i nie jest często spotykana na wielką skalę, więc daje możliwość spróbowania czegoś nowego. Wbrew pozorom taka rozrywka przyciąga nie tylko osoby młode, chętnie korzystają z takich nowinek osoby starsze, szczególnie ze względu na to, że nie sprawia ona większych problemów. W erze zwykłych i nudnych reklam rozszerzona rzeczywistość jest naprawdę ciekawym narzędziem. Wiele osób korzysta z możliwość interakcji z nowymi technologiami, a połączenie zabawy z marketingiem jest niezwykle skutecznym rozwiązaniem. Dla marketingowców duże wyzwanie stanowią najmłodsze pokolenia, które z technologią żyją na co dzień, nie ma ona przed nimi tajemnic, a obecne standardy społecznościowe sprawiają, że ciężko ich zaszokować czy zainteresować. Rozrywka, wyjątkowość i ciekawe rozwiązania są pożądane w gronie młodych konsumentów, a marketing musi tym zadaniom sprostać. Rozszerzona rzeczywistość to wciąż ciekawa nowość. Jej minusem może być jednak cena, która jest dosyć wysoka cena, ale korzyści płynące z takiej akcji marketingowej są naprawdę duże.

Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości

Jak można wykorzystać rozszerzoną rzeczywistość? Na przykład podczas premiery nowej gry można wirtualną postać w ten sposób zaprezentować potencjalnym konsumentom. Wystarczy odpowiednia ilość miejsca, która posłuży do postawienia ekranu, a przechodnie będą mogli na nim zobaczyć się z wirtualnym bohaterem. Podobny sposób wykorzystywany jest przez producentów telewizorów, programów telewizyjnych, czy też przez linie lotnicze - w kilka chwil pozwalają przenieść się w inny świat i pokazują, jak ciekawe może być takie doświadczenie.

Technologia mobile2screen

Technologia mobile2screen zazwyczaj wykorzystywana jest w różnych grach. Aparat działa jak kamera i pozwala na osadzenie gry w realnym otoczeniu lub pozwala na dołączenie do większej grupy grających ludzi. Coraz częściej wykorzystuje się wirtualne billboardy, które pozwalają konsumentom na połączenie się z nimi przy pomocy aplikacji i na wpływanie na to, co się na nich dzieje poprzez grę. Gry nie są tylko domeną dzieci, to doskonałe narzędzie marketingowe, które zawsze przyciąga wielu zainteresowanych.