Eventy, czyli różne wydarzenia, były dawniej organizowane w celu promowania konkretnego produktu i zaprezentowania go światu, zazwyczaj dotyczyły nowości. Z czasem zaczęto organizować eventy z okazji jubileuszów firmy, a potem zaczęły pojawiać się coraz częściej. W pewnym momencie przestały one być narzędziem biznesowym.
Event, czyli co?
Ciężko w obecnej chwili powiedzieć co jest uważane za event, a co nie. W XXI wieku eventem nazywane są spotkania, konferencje, promocje i imprezy firmowe. Event stracił na znaczeniu jako narzędzie biznesowe, jest widziane jako zwykłe spotkanie, które nie przynosi żadnych pozytywnych skutków. Jest to bardzo mylne wrażenie, które degraduje możliwości eventów, mogą one bowiem być niezwykle skutecznym narzędziem dla reklamy, trzeba tylko wiedzieć jak je wykorzystać w odpowiedni sposób, co nie jest łatwe, ale możliwe do wykonania. Nie ulega wątpliwości, że opłaca się w nie inwestować, należy to tylko robić mądrze!
Jakość eventu
Event to zaplanowane wydarzenie, które odbywa się w ściśle określonym celu. W marketingu będzie to oczywiście promocja firmy, czy też promowanie jej produktów. Aby osiągnąć zamierzony rezultat należy zadbać o to, aby event wykazał się najwyższą jakością. Ma on na celu utrwalenie danego produktu lub marki w świadomości konsumentów, a musi to być oczywiście pozytywne wrażenie, przy tym nie można zapomnieć o merytoryce. W tym celu należy zatrudnić odpowiednią agencję eventowa, która ma doświadczenie w organizowaniu podobnych imprez. Wbrew pozorom nie wystarczy przygotowanie miejsca i zaproszenie gości, event to ludzie i mechanizmy, które muszą pomóc w zapamiętaniu firmy, a dobry pomysł jest na wagę złota. Musi to być inna firma, niż zwykłe reklamy, które widuje się w telewizji.
W jaki sposób można przekonać klienta do eventu? Ważne jest, aby pokazać mu, że nie chodzi o samo spotkanie, na którym zacznie się i skończy kontakt z marką. Warto wykorzystywać narzędzia, która pomogą z potencjalnym klientem utrzymywać kontakt przez cały rok, takimi narzędziami mogą być social media, fora internetowe, a jeszcze lepiej mailing, albo wysyłanie katalogów, zniżek czy próbek produktów, tak aby klient przez cały czas czuł się częścią naprawdę sporego eventu.
Efektywność
Czy takie rozwiązania są efektywne? Tak, o ile przeprowadzone zostaną w sprytny i przemyślany sposób, potrafią przynieść spore zyski, a co więcej także konsument zaczyna odczuwać płynące z tego korzyści, które pojawiają się mu na przykład w formie korzystnych zniżek. Wiele osób myśli, że w dobie internetu nie ma potrzeby bezpośredniego kontaktu i spora część firm przeniosła swoją działalność marketingową tylko do sieci. Popularność eventów pokazuje coś zgoła innego - ludzie chcą i szukają takich wydarzeń, bo nic nie jest w stanie zastąpić bezpośredniego kontaktu i możliwości spróbowania produktu. Nie można zapomnieć o tym, że marketing szeptany, to także marketing w życiu realnym, a co może być lepszą reklamą niż zadowolony konsument, który chwali produkt wśród swoich znajomych?