Nie tak dawno pisaliśmy o nowej koncepcji promocji w sieci, a mianowicie o połączeniu AdWords z pozycjonowaniem. Nie spodziewaliśmy się, że odzew z Waszej strony będzie tak duży, więc postanowiliśmy odpowiedzieć na Wasze pytania tutaj. Zapraszamy do lektury!
Pytanie: Czy warto inwestować w AdWords w przypadku nowej strony?
Jak najbardziej tak! Reklama kontekstowa nastawiona jest na przekierowanie ruchu do Twojej witryny. Zanim osiągniesz pozycję TOP10 samym pozycjonowaniem, musisz w jakiś sposób zdobyć pierwszych klientów. Możesz skorzystać z bannerów reklamowych, mailingu, ale najlepszym wyjściem będzie Google AdWords. W czasie emisji reklamy już będziesz zarabiał, a ponadto aktywnie pozycjonował witrynę. Gdy osiągniesz wysoką pozycję i z tego tytułu zaczniesz notować zyski, możesz zaprzestać reklamy AdWords na jakiś czas.
Pytanie: Jaka jest szansa, że odrobię sobie reklamę?
Całkiem spora, jeśli skorzystasz z pomocy agencji interaktywnej, która zadba o UX (User Experiences) oraz treść na Twojej stronie. Możesz spodziewać się ruchu z Google AdWords, ale produkt lub usługę sprzedaż tylko wtedy, gdy zainteresujesz swojego klienta. To już nie zależy od Google, tylko od Ciebie lub agencji interaktywnej, która Cię obsługuje.
Pytanie: Jak Google patrzy na AdWords w przypadku nowych stron?
Algorytmy Google non stop analizują Twoją witrynę. Będą ją analizować nawet wtedy, gdy zainwestujesz w reklamę Google AdWords. Musisz wiedzieć, że regulamin reklamy kontekstowej jest skrupulatny i nie możesz sobie pozwolić na żaden błąd. Jeśli nie czujesz się pewny w pozycjonowaniu, to poproś agencję SEO o pomoc. Jeden błąd w pozycjonowaniu może oznaczać, że nie będziesz mógł się reklamować w AdWords.
Pytanie: A może same AdWordsy kosztem SEO?
Nie polecamy takiego rozwiązania, bo w pewnym momencie może przestać się opłacać. Owszem - całkiem wiele nowych firm tak robi, ale po czasie i tak dochodzą do wniosku, że pozycjonowanie jest konieczne. Aby było bardziej wesoło - dochodzą do tych wniosków, gdy ich strona pomimo żadnych działań SEO samoistnie pnie się w wyszukiwarce Google.
Połączenie AdWords z SEO to istna bomba dla strony pozycjonowanej. Polecamy takie rozwiązanie, lecz apelujemy o ostrożność w pozycjonowaniu. Jeśli macie do nas jeszcze jakieś pytania, to przedstawcie je pod tematem, a my odpowiemy za jakiś czas w formie artykułu!