Zobaczenie autobusu, który oklejony jest treściami reklamowymi, nie jest niczym dziwnym. To popularna forma reklamy, ale można ją jeszcze bardziej uatrakcyjnić! Nudna reklama, którą każdy widział po sto razy, zadziała dużo gorzej, niż coś innowacyjnego, ciekawego i przyciągającego wzrok.
Wiosna to szczególnie udany czas na rozpoczęcie akcji reklamowej z użyciem autobusu, w końcu im cieplej się robi, tym więcej osób wychodzi z domu. Potencjalni klienci są, więc na wyciągniecie ręki, trzeba tylko znaleźć atrakcyjny sposób na przyciągnięcie ich.
Wesoły Kierowca w Warszawie
Ciekawym przykładem atrakcyjnego dla klientów rozwiązania jest Wesoły Kierowca, który pracuje w warszawskim ZTM. Nie jest to akcja reklamowa, tylko inicjatywa samego kierowcy, który chciał uatrakcyjnić życie warszawiaków, którzy w jego opinii są zbyt smutni. Zaczął od rozmawiania z pasażerami, porozumiewa się z nimi poprzez mikrofon i zawsze prosi o uśmiech. W krótkim czasie stał się bardzo popularny, pokazywany jest na YouTube, a autobus którym jeździ, cieszy się ogromną popularnością, gdyż na bieżąco informuje o swoich zmianach w różnych social mediach. Stał się fenomenem internetowym, który pokazuje, jak jedna prosta akcja, może zmienić sposób postrzegania zwykłego autobusu i chociaż nie każdy pała do niego miłością, a często przez to też lądował u swojego szefa, to nie można powiedzieć, że nie jest on znaną osobą.
Wyróżnij się, czyli brandobus
Brandobus to specjalny autobus, który dostosowany jest to prowadzenia przy jego pomocy akcji reklamowych. Nie chodzi o samo jego oklejenie, ale o dostosowanie także jego wnętrza, dzięki temu stanie się jedną, wielka reklama. Do takich akcji najlepiej sprawdza się double deck, czyli popularne piętrowe autobusy znane głównie z ulic Londynu. Double deck daje ogromną powierzchnię do oklejenia, a dodatkowo dzięki jego rozmiarom można go w ciekawy sposób przerabiać wewnątrz. Istnieją firmy, które zajmują się przygotowywaniem brandobusów do akcji promocyjnych. W wewnątrz może jeździć DJ, animator, mogą rozdawane być próbki, można udostępnić darmowe wifi, pomysłów jest sporo. Co więcej, po uzyskaniu odpowiednich pozwoleń od zakładów transportu miejskiego brandobus może odgrywać rolę zwykłego środka komunikacji i zatrzymywać się na przystankach. Taki autobus musi jednak się wyróżniać na tle innych, warto zadbać o to, aby potencjalny klienci od razu wiedzieli, że jest to ciekawa akcja promocyjna i że mogą bez obaw wsiadać do brandobusa.
Doskonałym pomysłem jest prowadzenie w specjalnie przygotowanym autobusie akcji promocyjnych, dotyczących otworzenia na przykład nowej drogerii. Autobus, oklejony reklamą i przygotowany wewnątrz, może stać się mobilnym centrum dla osób, które chcą skorzystać z darmowego makijażu, manicure czy chcą zobaczyć najnowsze kolekcje kosmetyków. Double deck może być wykorzystywany również do innych akcji promocyjnych, ogromna powierzchnia pozwala na znaczną zmianę wystroju wnętrza i na przeprowadzenie ciekawych akcji w środku. Takie akcje cieszą się ogromną popularnością, szczególnie wśród młodszych osób.