Event marketing

Najlepszy sposób komunikacji z klientami to bezpośredni kontakt, który przekona ich do zakupów lub do skorzystania z usług. Event marketing, jest właśnie działaniem bezpośrednim, skoncentrowanym na kliencie, pod tym terminem kryje się naprawdę szerokie spektrum różnych wydarzeń.

Event marketing to wysoce skuteczny sposób komunikowania się z potencjalnym konsumentem, zawiera on w sobie wiele różnych działań, które mają różne skale oddziaływania. Można rozróżnić trzy formy event marketingu, a każda z nich działa w innej skali. Co więcej, ta forma ciągle się rozwija i kusi nowymi możliwościami.

Event marketing w skali micro

Skalą micro określa się wszystkie działania, która odbywają się w określonym miejscu i działają na mniejszą grupę osób. Przykłady  - reklamowy nadruk na bilecie lub rachunku, reklama na pudełku z fast-foodem, reklamowa owijka na kupnej kawie, torba na zakupy w reklamą na niej.

Skala mała

Skala mała to wszystkie eventy, które dzieją się w konkretnych miejscach i przyciągają lokalnych mieszkańców. Przykłady - roadshow z użyciem ciężarówki i zapraszanie do wnętrza w celu wypróbowania nowych produktów, stoiska reklamowe w centrach handlowych.

Skala masowa

Skala masowa to działania, które przyciągają naprawdę sporą liczbę osób. Przykładem takiego event marketingu w skali masowej są festiwale muzyczne czy filmowe, których sponsorami są różne firmy. Nie jest to akcja lokalna, ale akcja, która ma zachęcić osoby z całej Polski, a często też z całego świata, na odwiedzenie festiwalu. To także inne duże eventy, niekoniecznie związane z częścią artystyczną. Doskonałym przykładem są Igrzyska Olimpijskie, które przyciągają wiele osób i są emitowane na prawie całym świecie, sponsorzy wręcz się zabijają o to, aby ich logo się tam pojawiło. Taki event marketing jest niezwykle efektowny, ale też bardzo kosztowny.

Skierowane bezpośrednio do Ciebie

Co sprawia, że event marketing cieszy się tak ogromną popularnością? Przede wszystkim działa on bezpośrednio, jest skierowany nie do ogólnej grupy osób, ale nakierowany na konkretną osobę, dzięki temu łatwiej wykonać emocje i skłonić do zakupu. Zwykła reklama, która pokazywana jest w telewizji, wydrukowana w prasie, albo puszczana w radiu nie przynosi tak dobrych efektów, jest ona zbyt ogólna, a ludzie się nauczyli w znacznym stopniu je ignorować. Event marketing jest bezpośredni i skuteczny. Zapraszając klienta do wypróbowania nowego tabletu, czy spróbowania nowego smaku krakersów, daje mu się unikatową szansę na bezpośredni kontakt z reklamowanym produktem, może go poczuć, posmakować i przekonać się na własne oczy o jego zaletach. Pomaga to utrwalić dobre wrażenie o firmie.

Potęga event marketingu

Event marketing to naprawdę potężne narzędzie, którego wartość jest ogromna, działa skutecznie i szybko. Pozwala poczuć się klientowi specjalnie, nie jest to nieciekawa i ogólna reklama, która nie trafia do nikogo. Liczne badania pokazują, że użycie event marketingu zwiększa zainteresowanie danym produktem aż o 30-40%! Chyba nikt nie może powiedzieć, że to nie działa, a każda firma, która próbuje tej formy reklamy cieszy się od razu sporym zainteresowaniem. Ciekawy event marketing sam będzie się napędzał, ponieważ użytkownicy chętnie będą się dzielić swoimi przeżyciami w sieci.