Bez dobrze wypozycjonowanej strony internetowej klienci nie będą mieć szansy zapoznania się z ofertą firmy - jej produktami lub usługami. Nieumiejętne stosowanie zasad SEO lub ich lekceważenie może wywołać katastrofę - wrzucić witrynę w internetową przepaść. E-biznes bez SEO nie ma szans na powodzenie - trafiać do niego będą jedynie klienci znający adres witryny, ale nie koniecznie zainteresowani tym, co ma do zaoferowania. Zdarzają się błędy, takie jak tworzenie firmy z konkretnymi produktami (na przykład z koszulkami) w oparciu o potencjalne potrzeby znajomych - niejedna młoda firma przejechała się na takim myśleniu, gdyż w konsekwencji zamówienia od przyjaciół były znajomy, a produkt nie okazał się atrakcyjny dla ogółu lub ogół nie miał możliwości do e-sklepu dotrzeć, gdyż znajdywał się on na samym końcu wyszukiwarki Google. Klienci - nie ma co tu ukrywać - będą dokonywać zamówień w firmach, które Google pokazuje w swej czołówce. Czasem nie wynika to tylko z niechęci do poszukiwania zagubionych w sieci ofert, ale z myślenia, że tylko liczące się przedsiębiorstwa wejdą w TOP 10 wyszukiwarki.
Jak podejść do tematu SEO?
Ponieważ Google preferuje witryny z wartościowymi treściami, należy koncentrować się właśnie na takich tekstach. Precle oczywiście nadal są bardzo popularne, ale w przypadku zgłaszania witryny do rozmaitych konkursów czy chęci sprzedaży powierzchni reklamowej na witrynie, mogą spowodować jej odrzucenie. Zatem przy wartościowych treściach, prócz ich unikalności, istotne jest umiejętne wplatanie fraz kluczowych - w taki sposób, by użytkownik miał wrażenie, że jest to jak najbardziej naturalne. Dobrze jest podchodzić do tematu z pasją, z pozycji eksperta - ale raczej bez przekazów zrozumiałych wyłącznie dla środowisk naukowych, jeśli witryna nie jest im dedykowana. Treści duplikowane - nawet jeśli są materiałami prasowymi masowo rozsyłanymi do redakcji - nie działają na korzyść strony, lepiej jest zatem je przerobić według własnego upodobania, z zachowaniem oryginalnego przekazu.
Podstawy pisania tekstów SEO
Istotna jest poniekąd hierarchia odbiorców - piszemy teksty najpierw dla ludzi, dopiero na drugim miejscu dla wyszukiwarek. Nielogiczne teksty z przesytem fraz kluczowych skutecznie odstraszą internautów. Ilość słów kluczowych powyżej trzech wyraźnie wskazuje, że najważniejszym odbiorcą tematu jest wyszukiwarka, zatem odbiorcy mogą poczuć się lekceważeni i zaczną poszukiwać innych podobnych tematycznie stron internetowych. Tytuł artykułu powinien wyraźnie sugerować o czym jest cały tekst, ale najważniejszym elementem jest lead, którego zadaniem jest zainteresowanie czytelnika treścią i spowodowanie, że zostanie on przeczytany w całości, a także będzie miał wpływ na efekt typu zakup w e-sklepie, zamówienie usługi, gromadzenie lojalnej społeczności. Jeśli chodzi o frazy kluczowe, pomocne jest bezpłatne narzędzie z Google AdWords - planer słów kluczowych, pokazujący najbardziej konkurencyjne słowa - klucze, których zastosowanie może zdecydowanie zwiększyć ilość wejść na witrynę.