Content marketing - warto

9 na 10 klientów dokonuje zakupów bez jakiegokolwiek kontaktu ze sprzedawcą - wynika z badań firmy Forrester. Z czego więc czerpią informacje na temat kupowanych produktów? Jak wpływać na tak dokonywane wybory? Odpowiedzią może być content marketing.

Content zamiast reklam

Content marketing to zupełnie nowy sposób podejścia do zagadnienia promocji marki czy firmy. Zamiast nachalnej reklamy, jakiej chyba dziś wszyscy mamy dość, proponuje przekazywanie wartościowych treści na temat produktu czy usługi w formie ciekawego artykułu, materiału edukacyjnego czy rozrywkowego. Zdaniem specjalistów ten sposób dotarcia do klientów, lepiej niż jakikolwiek inny może spowodować nawiązanie trwałych więzi odbiorcy z nadawcą przekazu, co w konsekwencji wpływać powinno na konsumpcyjne wybory, jakich będzie dokonywał.

Content tu i tam

By był skuteczny, content marketing powinien być stosowny równocześnie na różnych polach i w różnych formach. Treści powinny być zatem rozpowszechniane m.in. poprzez social media, (Facebook, Twitter), video, e-booki, artykuły eksperckie, poradniki, tutoriale oraz blogi. Ta różnorodność pozwala zwielokrotnić siłę przekazu i sprawić, by dotarł do jak najszerszego grona osób z grupy, jaką klient uznał za docelową.

Ze specjalistą skuteczniej

Content marketing, jak zresztą każde inne działanie promocyjne, powinien być stosowany w sposób przemyślany i zaplanowany. Należy stworzyć schemat kampanii, zastanowić się nad doborem odpowiednich kanałów dystrybucji treści i dopasować oczekiwania do budżetu. Przede wszystkim jednak warto skorzystać z usług wyspecjalizowanych firm, zajmujących się content marketingiem w sposób profesjonalny. To rozwiązanie kosztowne, ale z pewnością skuteczniejsze niż samodzielnie podejmowane próby budowy kampanii. Nie trzeba wówczas poświęcać czasu na tworzenie przekazu, unika się błędów przy konstruowaniu jego treści czy przy ocenie efektów kampanii. Content marketing wymaga bowiem specjalistycznej wiedzy i to z wielu dziedzin, bez dobrze przygotowanego, doświadczonego zaplecza może się okazać, że wysiłki i czas poświęcony na ten rodzaj promocji nie są adekwatne do efektów.

Będzie więcej

Jak podaje Content Marketing Institute wydatki firm na działania z obszaru content marketingu gwałtownie wzrastają. Dziś firmy przeznaczają na nie 32% budżetu, a większość – widząc efekty - zapowiada dodatkowe zwiększanie tych wydatków w najbliższym czasie. I to chyba najlepsza odpowiedź, na pytanie czy stosowanie content marketingu ma sens i jest potrzebne.