Zbuduj bazę klientów zanim zaczniesz sprzedawać

Jeżeli zamierzasz rozpocząć sprzedaż w Internecie, powinieneś się do tego dobrze przygotować. Pamiętaj, że konkurencja w każdej branży jest wysoka i wymaga przygotowania odpowiedniego planu marketingowego. Dzisiaj dowiesz się, jak w prosty sposób zbudować bazę klientów przez rozpoczęciem sprzedaży w sklepie. Do tego celu wykorzystamy portale społecznościowe oraz blog.

Pokaż się w sieci!

Z portali społecznościowych korzysta większość z nas. Może to być Facebook, a może być też Twitter. Obydwie strony skupiają miliony internautów z całej Polski, co może być dla Ciebie doskonałą bazą klientów. Załóż konto na Facebook dla swojego sklepu i powoli buduj relację z internautami. Rozmawiaj z nimi, konstruuj ciekawe infografiki i przygotowuj ich do otwarcia Twojego sklepu. Zbuduj bazę przynajmniej 1000 "lubiących to".

Udzielaj się na forach i prowadź blog

Prowadzenie blogu eksperckiego, w którym będziesz opisywał swoje produkty ze sklepu to doskonały sposób na zdobycie potencjalnych klientów. Jeśli Twoje wpisy będą mocno merytoryczne, a nie tylko zachwalające - Twoi odwiedzający być może będą chcieli z Tobą korespondować. Po kilku miesiącach prowadzenia bloga będziesz miał przynajmniej kilkaset kont na swojej stronie, które możesz wykorzystać do kampanii mailingowej.

Jeśli istnieją fora związane z Twoją branżą, to stwórz na nich konta i prowadź dyskusję z innymi. Staniesz się znany, a jeśli Twoje wpisy będą merytoryczne i ciekawe, to zyskasz uznanie i potencjalnych klientów. Nigdy się nie unoś i respektuj wpisy innych.

Po kilku miesiącach takiego budowania bazy klientów możesz ruszać ze swoim sklepem. Nie będziesz się musiał przejmować zyskami, bo przynajmniej część Twojej bazy klientów zapewne coś u Ciebie kupi. Jeśli potrzebujesz pomocy w kwestii stworzenia treści mailingowej, to możesz przeczytać inne nasze artykuły.