Jak używać hashtagów w komunikacji marketingowej?

Masz konto na portalu społecznościowym? Jesteś więc w tej części społeczeństwa, która stanowczo przeważa. Od jakiegoś czasu social media rządzą całym światem. W naszym kraju zaczęły być popularne dopiero później nić np. w USA czy innych krajach, które znacznie szybciej się rozwijają.

Popularność mediów społecznościowych

Zaczęło się bardzo niewinnie. Zaczynaliśmy od „naszej klasy”, gdzie konta miały nie tylko dzieciaki, ale także Ci, którzy poszukiwali starych znajomych z czasów szkolnych, które dawno minęły. Portal ten zyskał ogromną popularność i przez jakiś czas był najważniejszy dla wszystkich w naszym kraju. W międzyczasie zatryumfowała także „fotka.pl”, ale interesowała się nią znaczna mniejszość. Kiedy „nasza klasa” straciła renomę, wszyscy zaczęli usuwać konta i przenieśli się na lepszy jej odpowiednik, czyli Facebooka. Fotka.pl została zaś zamieniona na Instagrama. Dzisiejsze media społecznościowe, mają znacznie większy wpływ na nasze życie niż te, które obserwowaliśmy kilka lat temu.

Na Facebooku, nie znajdziemy już tylko samych zdjęć i komentarzy taki jak w przypadku poprzednika, ale także artykuły, filmy, grupy dyskusyjne oraz wiele innych. Portal ten w bardzo dużym stopniu wpływa na nasze decyzje, postrzeganie świata czy innych osób. Niektórzy podejmują przeróżne kroki, aby w każdym miejscu móc mieć dostęp do social media, ponieważ są od niech uzależnieni i nie potrafią wytrzymać choćby dnia, aby nie sprawdzić, co się dzieje na ich tablicy. Bardzo często, to tam poszukuje dużo ludzi inspiracji, trenerów personalnych, którzy także stali się bardzo znani i pożądani, ponieważ ostatnia moda na bycie fit znacznie podniosła ich zyski.

Twórz własne Hashtagi

Czym jest #Hashtag i czy to w ogóle jest sensowne i potrzebne? Pierwszy zaczął je wykorzystywać Twitter, następnie zainteresował się nimi także Instagram. Jak zauważyłeś każdy Hashtag poprzedzony jest #. Jest to inaczej połączenie dwóch słów pochodzących z języka angielskiego, czyli kratka – hash oraz znacznik- tag.

Hashtag ma za zadanie pokazać tytuł naszego wpisu, którego udostępniamy na Facebooku, Instagramie czy Twitterze. Może on być tylko jeden i został stworzony specjalnie w tym celu lub cała ich grupa. Zapewniają one porządek w naszych treściach oraz pozwalają z większą łatwością dostać się do naszego contentu. Jeśli Twój post nie ma Hashtagów, to są bardzo małe szanse, że w dzisiejszych czasach zostaniesz odnaleziony przez odbiorców.