Jak rozpocząć pozycjonowanie sklepu?

Branża e-commerce rządzi się swoimi prawami i konkurencja na tym rynku jest iście gigantyczna. Definicją rzetelnej i profesjonalnej agencji SEO są jej wyniki pozycjonowania sklepów. Przyjęło się, że sklepy internetowe są bardzo trudne w pozycjonowaniu, ponieważ wymagają projektu, systemu linkowania i odrobiny Content Marketingu. Wielokrotnie zadawaliście nam pytania pod innymi tematami o sposoby na przygotowanie sklepu do SEO. Postanowiliśmy odpowiedzieć w formie krótkiego poradnika. Zapraszamy.

Dlaczego sklepy pozycjonuje się trudno?

Sklep internetowy jest charakterystyczny pod względem ilości podstron. Bardzo wiele platform e-commerce posiada ich kilkaset, niektóre - nawet kilka tysięcy. Przed rozpoczęciem działań właściwych SEO istotne jest zoptymalizowanie strony głównej, każdej podstrony oraz wersji m (mobilna wersja sklepu, m-commerce). Bez tego trudno o jakikolwiek start, ponieważ nawet starsze sklepy przypomniały sobie o sile audytu i optymalizacji.

Sklepy pozycjonuje się trudno również z uwagi na koszty. Dzisiejsze działania SEO nie opierają się tylko na linkowaniu i katalogowaniu, lecz również na psychologii sprzedaży i CM (Content Marketing - marketing treści). Każdy produkt powinien zostać rzetelnie opisany zgodnie z zasadami Google. To nie jest zadanie dla zwykłego copywritera, a specjalisty od marketingu. Takie teksty nie kosztują kilku złotych, a przeważnie kilkanaście.

Jak przygotować sklep do pozycjonowania?

Przede wszystkim trzeba wykonać jej audyt i zadbać o optymalizację. Większość właścicieli sklepów nie dba o to przy okazji budowania witryny, co wydłuża okres jej indeksacji przez Google. Odpowiednio zdefiniowana (optymalizacja ma na celu zdefiniowanie strony, opisanie jej) strona będzie się lepiej pozycjonować. Przekładając to na koszty trzeba się liczyć z wydatkiem około 10-20 złotych netto na zoptymalizowanie jednej podstrony. Decydując się na samodzielną optymalizację będziemy musieli poświęcić kilka tygodni na pracę.

Cierpliwość przede wszystkim

Platforma e-commerce będzie gotowa do sprzedaży jeszcze zanim osiągnie wysokie pozycje w Google. Warto zainteresować się pozycjonowaniem szerokim, jeśli chcecie cieszyć się efektami już po kilku tygodniach promocji. Jeśli macie do nas dodatkowe pytania, to przenosimy dyskusję do komentarzy.