E-Marketing podstawą bytu w sieci

Trudno jest prowadzić sklep internetowy lub blog bez odpowiedniej strategii marketingowej. Reklama jest dźwignią handlu i jeśli zaprojektuje się ją odpowiednio, będzie skuteczna. Poniżej opisaliśmy kilka technik promocji, które będą Wam przydatne na początku Waszej drogi ze światem Internetu.

Płacić, czy nie płacić za reklamę?

W sieci istnieje sporo miejsc na skuteczną reklamę za darmo. Może Ci się przydać profil na portalu społecznościowym, np: Facebook. Prowadząc konto na FB możesz budować pozycję swojej strony internetowej lub sklepu poprzez aktywną i merytoryczną dyskusję z użytkownikami. Powinieneś organizować konkursy, udzielać się w tematach wesołych i budować w okół siebie aurę maksymalnej uczciwości. Portale społecznościowe zaczynają być wiodącym punktem zmasowanej reklamy, zatem warto z nich korzystać.

Reklamy płatne - które są najlepsze?

Jeśli dopiero rozpoczynasz przygodę z Internetem, to powinieneś spróbować e-mailingu. To masowa wysyłka wiadomości dedykowanej do kilku lub kilkudziesięciu tysięcy osób. Średnia skuteczność kampanii mailingowej oscyluje w okół 10%, a zakup usługi często nie przekracza 200 złotych netto.

Niektórzy od razu zaczynają z wysokiego C, a więc kampanii AdWords. To świetne rozwiązanie dla młodych sklepów internetowych, bo jeśli kampania przygotowana jest w sposób rzetelny, może nakręcić koniunkturę każdej stronie internetowej. Bywa to usługą drogą, ale trudno o lepszą promocję w Polskim internecie.

Jeśli chcesz zaoszczędzić na reklamie, to możesz zacząć od portali społecznościowych, by po kilku miesiącach zainwestować w e-mailing. Takie połączenie da świetne rezultaty pod warunkiem, że kampania promocyjna zostanie zaplanowana z głową.