Sieciowe poradniki, artykuły eksperckie czy materiały sponsorowane, a nawet filmiki video czy zwykłe ikonografiki. We wszystkim tym, na co codziennie po wielokroć napotykamy przeglądając przepastne przestrzenie Internetu, drzemią ogromne moce marketingowe. Odpowiednio użyte mogą stać się bardzo przydatnym narzędziem promocji. Strategię ich wykorzystywania nazywa się content marketingiem.
Cel content marketingu jest jasny. To pozyskiwanie klientów za pomocą publikowanych w sieci treści na tyle atrakcyjnych, by zdołały zainteresować określoną czy ujętą bardziej ogólnie (w zależności od potrzeb) grupę odbiorców. Kolejnym krokiem strategii jest nawiązanie z tymi odbiorcami długotrwałych, stabilnych relacji, a następnym – ich zaangażowanie w promowanie treści przekazu. Wszystko w oparciu o jednostronny przekaz reklamowy.
Za pomocą tak budowanych strategii marketingowych możliwe jest np. tworzenie wizerunku marek czy osób w sieci czy ich popularyzacja, a także działania, których celem jest poprawienie widoczności marek w wyszukiwarkach Google. Wykorzystywany jest do tego efekt domina – dobra, wysokiej jakości treść przekazu powoduje ich powielanie na różnych kanałach on-line i poza nimi, i w ten sposób samoistną ich promocję, co automatycznie poprawia pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach.
Content marketing w zasadzie nie ma granic, co należy tak rozumieć, że każdy dzień może przynieść nową, nieznaną wcześniej formę dotarcia z atrakcyjnym przekazem do odbiorcy. Obecnie do najpopularniejszych elementów content marketingu zalicza się m.in.: e-booki, webinary, artykuły eksperckie i sponsorowane, ikonografiki, poradniki i wszystkie formy video.