Czy wiesz, w jaki sposób największe sklepy i portale internetowe namawiają swoich klientów do zakupu? Dzięki odpowiedniej analizie ścieżek zakupowych właściciele sklepów dobrze znają preferencje swoich klientów. Wiedzą na których podstronach sklepu szukają produktów, a które teksty przewijają w dół. Po analizie czasu spędzonego na danej podstronie można wywnioskować wiele. Tak samo wiele można wywnioskować po samej informacji, skąd przybył do nas klient (Facebook, Google, AdWords, Remarketing). Poniżej dowiesz się, jak namówić Twoich klientów do zakupów.
Zainwestuj w narzędzia analityczne
Najważniejszym elementem prowadzenia sklepu i jest badanie klientów. W sieci dostępnych jest wiele narzędzi, które po zaimplementowaniu w sklepie będą nas informować o działaniach naszych klientów. Powinniśmy skupić się na miejscach, skąd przychodzą do nas konsumenci oraz czasie jaki jest im potrzebny do sprawdzenia jednego produktu. Powinniśmy także analizować produkty, które najbardziej interesują naszych klientów. Dzięki tym danym możemy pogrupować bazę mailingową i przygotować dedykowane oferty, rabaty oraz bonusy.
AdWords, czyli remarketing
W pamięci ciasteczek zostają adresy stron, które Twój klient obserwował. Jeśli obserwował Twój sklep, to w innym (jeśli on także korzysta z AdWords) pojawi się Twoja reklama w formie remarketingu. Musisz prześledzić preferencje swoich konsumentów i przygotować odpowiedni opis produktów w zgodzie z zasadami SEM.
Daj im wszystko na talerzu
Po zbadaniu zachowań klientów będziesz się mógł zabrać za działania. Jeśli doszedłeś do wniosku, że produkt X lepiej by się sprzedawał, gdyby kosztował 10% mniej, to wystosuj taką ofertę w swoim sklepie. Po kilku takich sytuacjach sam zauważysz progres, który zmaksymalizuje Twoje zyski.
Jeśli macie swoje, sprawdzone metody na pozyskanie klientów, to piszcie pod tematem!