Jak monitorować swoją pozycję w Google?

Wyznacznikiem sukcesu w sieci jest wysoka pozycja w wyszukiwarce Google. Osoby, które posiadają własne witryny często sprawdzają ich pozycje, aby wprowadzić nowe metody reklamy lub porównać działania poprzedniej agencji SEO do obecnej. Choć sprawdzanie swojej pozycji z pozoru wydaje się proste - nie każdy rozumie zachowania algorytmów Google i wahania pozycji może odbierać negatywnie. Dziś dowiecie się, jak poprawnie interpretować zachowania Google i gdzie sprawdzać swoją pozycję.

Darmowe narzędzia

Jeśli jesteś amatorem pozycjonowania, to nie powinieneś inwestować pieniędzy w narzędzia do sprawdzania pozycji. One są przeznaczone dla specjalistów, którzy na podstawie wyników będą wiedzieć jakie kroki poczynić, aby bardziej wypromować stronę. Tobie wystarczy sama wyszukiwarka. Uruchom Google, a w ustawieniach poproś o wyszukiwanie na terenie całego kraju (Google często zawęża wyniki wyszukiwania do Twojego regionu). W ten sposób sprawdzisz swoją "aktualną" pozycję. Dlaczego "aktualną"? O tym poniżej.

Wada wyszukiwarki Google

Może się zdarzyć tak, że Twoja pozycja w Google będzie inna, niż jest w rzeczywistości. Wyszukiwarka aktualizuje pozycje dosyć rzadko, a odkąd PR (Page Rank) został wycofany - wyniki na pewno nie będą "rzeczywiste". Jak sobie z tym radzić? Może Ci pomóc Cmonitor.pl lub inne, bardziej profesjonalne narzędzie, które wskaże Twoją pozycję z granicą błędu wynoszącą od 3 do 5 pozycji.

Poproś agencję SEO

Spora liczba osób pisze do agencji SEO o sprawdzenie swojej strony internetowej pod kątem pozycji. Agencja zazwyczaj uprzejmie odpowiada i załącza informację o sposobach na podniesienie aktualnej pozycji (psychologia sprzedaży). Innymi słowy - od agencji licz nie tylko na szczerą odpowiedź, ale też propozycję pozycjonowania. Wiele osób korzysta z takich ofert i bardzo sobie chwalą.

Jak często zmienia się pozycja?

Twoja pozycja na pewno będzie się zmieniać, jeśli nie prowadzisz starszej strony internetowej. Pamiętaj, że nagłe spadki są efektem analizowania Twojej strony przez algorytmy Google. Nie musisz się nimi przejmować, bo musi minąć sporo czasu, aby po wszystkich działaniach SEO pozycja Twojej witryny się unormowała. Wiele osób wręcz panikuje, gdy odkryje spadki swojej pozycji i natychmiast zmienia agencję na inną. Zachęcamy, aby przed podjęciem drastycznych kroków poczytać o zachowaniach algorytmu Google.

Gdzie sprawdzać pozycję? Najlepiej w oknie wyszukiwarki lub darmowych narzędziach temu dedykowanych. Jeśli chcecie mieć 100% pewność - zapytajcie agencję SEO.

Macie do nas jakieś pytania? Jeśli tak, to czekamy na nie pod tematem!