Link building

Prowadzenie opłacalnego biznesu w sieci stawia przed przedsiębiorcą wiele wyzwań. Jednym z nich jest wypromowanie strony www lub sklepu internetowego, w którym prowadzi sprzedaż w wyszukiwarce Google. Dzisiejszy wpis będzie właśnie
o sposobach na podniesienie pozycji w wynikach wyszukiwania najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej.

Podnoszenie pozycji w wynikach wyszukiwania nazywany pozycjonowaniem. Działanie to polega na zwiększaniu ilości linków odsyłających do naszej strony internetowej. W teorii im więcej linków przychodzących tym wyższa jest pozycja strony. Nie jest to jednak takie proste, gdyż algorytmy Google biorą pod uwagę także "moc" strony odsyłającej. Prosto sprawę ujmując, to link z postawionego na szybko bloga ze słabą treścią nie będzie tak samo wartościowy, jak link ze strony
o ugruntowanej pozycji w internecie.

Sposobów na pozyskiwanie linków jest wiele. Większość osób, które zajmują się pozycjonowaniem, jako podstawę w linkowaniu wykorzystuje specjalne zaplecza. Są to grupy strony, które wykorzystywane są do pozycjonowania jednej konkretnie strony internetowej klienta lub własnej witryny. Budowa oraz utrzymanie zaplecza SEO jest bardzo czasochłonna, oraz kosztowna.
Z uwagi, że zaplecze może być stworzone z kilkudziesięciu, a nawet kilkuset stron koszty mogą sięgać wielu tysięcy złotych. Z uwagi na to, wiele osób decyduje się na alternatywne pozyskiwanie linków.

Najłatwiejszym sposobem na linki jest dodawanie wpisów w katalogach stron. Takie katalogi są w pewnym sensie spisami stron w internecie. Dodając stronę do katalogu, podajemy jej tytuł, link oraz krótki opis. W dobrze wypozycjonowanych
i najbardziej wartościowych katalogach bardzo często wpis jest płatny. Mniej wartościowe katalogi oferują wpisy za darmo lub za wymianą linków.

Ciekawym pomysłem na zdobywanie linków jest udzielanie się na forach internetowych. Większość z nich zabrania umieszczania linków reklamujących jakiekolwiek strony w postach, jednak mamy możliwość dodania takiego linka w sygnaturze (podpisie) w naszym profilu. Taki link będzie wyświetlał się pod każdą naszą wypowiedzią. Teraz wystarczy sensownie
i rzeczowo udzielać się w dyskusjach, a ilość linków będzie stale się powiększała.

Przy linkowani powinniśmy starać się zdobywać jak najwięcej wartościowych odsyłaczy. Nie powinniśmy stawiać na ilość, lecz na jakość linków. Wtedy spada szansa na nałożenie kary od Google w postaci spadków w wynikach wyszukiwania lub całkowitemu wykluczeniu z wyszukiwarki. Zbyt duży przyrost stron odsyłających do naszej witryny może zostać uznany za sztuczne podbijanie pozycji, a za takie działania nakładane są wcześniej wspomniane kary.