Depozycjonowanie - czym jest?

Zapewne wiecie czym jest pozycjonowanie i SEO. Obydwa terminy oznaczają w zasadzie to samo, a więc techniki mające na celu podniesienie pozycji strony internetowej w wyszukiwarce Google. Witrynę można zatem podnieść, ale można ją też osłabić / zrzucić. Tą drugą metodę opisuje się jako depozycjonowanie. Poniżej wyjaśnienie, na czym ono polega.

Depozycjonowanie etyczne

Depozycjonowanie stosuje się w przypadku stron, których pozycję chcemy obniżyć w Google. Pod względem etycznym nie należy zatem osłabiać konkurencji, tylko wzmacniać stronę pozycjonowaną mocnymi linkami lub Content Marketingiem. To najpopularniejsza forma depozycjonowania.

Depozycjonowanie nieetyczne - blust (blast)

Ta technika ma na celu bezpośredni atak strony internetowej. Przeprowadza się go przy pomocy skryptów / automatów linkując bezpośrednio stronę w słabych miejscach. Po kilku dniach ataku strona może awansować w wyszukiwarce Google, by po kolejnych kilku dniach wypaść w rankingu. Witrynę można przywrócić na poprzednie miejsce korzystając z Disavow Tools.

Depozycjonowanie nie powinno się odbywać w sposób nieetyczny, bo są lepsze sposoby na promocję własnej strony internetowej. Takie praktyki stosują tylko te agencje, którym zależy na błyskawicznych wynikach swoich działań SEO.