Każdy posiadacz firmy – nawet tej najmniejszej, chce być jak najlepiej rozpoznawalny wśród klientów. W tym celu wykorzystywane są social media wszelkiego rodzaju. Wszyscy starają się być aktywni na wszystkich platformach na raz. Czy jest to jednak dobrym rozwiązaniem i przepisem na wymarzony sukces? Nie bardzo.
Jeśli uczestniczysz w życiu social media, to Twój stosunek do nich idzie w dwie strony: albo ich nie cierpisz, albo kochasz. Jakie jest Twoje podejście? Wiadomo, że co za dużo to niezdrowo i lepiej nie przesadzać z używaniem portali społecznościowych.
W tym artykule pokaże Ci, jak zająć się jednym social media, ale zrobić to porządnie, a przy okazji to polubić. Skupimy się na LinkedIn. Przeczytaj poniższe rady i spróbuj się dostosować, aby nie popełnić najczęstszych błędów związanych z mediami społecznościowymi.
Jeśli chcesz świadczyć usługi innym firmom, to Linkedln jest doskonałą platformą dla Ciebie. Znakomicie zdaje on test w marketingu B2B. W tym właśnie miejscu użytkownicy szukają branżowych wiadomości, a także poświęcają najwięcej czasu na kontrolowanie bieżących informacji.
Pamiętaj, aby Twoja firma posiadała profesjonalny wizerunek, który pokaże klientom Twoje doświadczenie. Bardzo przydatne może się okazać podsyłanie linków do własnych pracowników, aby pokazać jak prosperuje firma i jaką ma misję.
Sprawdź, w jakich treściach Linkedln sprawdzi się najlepiej. Określi ich rodzaj. Jeśli Twoi odbiorcy będą dostawać od Ciebie fachowe treści i ekspertyzy, poszerzysz ich wiadomości i wiedzę. Dzięki temu wesprą oni Twoje wysiłki w poszerzaniu sieci połączeń oraz wzmacnianiu jej wiarygodności, a także statusu wśród innych użytkowników. Zwróć uwagę na to, aby teksty, które publikujesz były dopasowane objętościowo do danej grupy osób. Najlepszym rozwiązaniem w takim przypadku są takie o długości ok. 2 tys. słów. Podany rozmiar jest idealny, jeśli chcemy, aby odbiorcy zaangażowali się w treść. Unikaj jednak nazbyt kontrowersyjnych artykułów. Zamknij swoją działalność w tych tematach, które są najbardziej popularne i pożądane.
Skup się na twoich klientach. Pamiętaj, aby prezentowany przez Ciebie profil pokazywał Cię, jako doskonałego obserwatora. Dzięki takiemu podejściu, kontakty z odbiorcami będą o wiele łatwiejsze. Staraj się obserwować, co robią inni, popierać ich, a także tworzyć własne grupy i potrafić je promować.
Przywiązuj wagę do tego, aby Twoje treści było w stanie zrozumieć większość odbiorców. Nie próbuj pokazać jak jesteś doskonale wykształcony, ale twórz teksty, które będzie się przyjemnie czytało.
Unikaj długich nagłówków. Znacznie lepiej sprawdzą się krótkie i zachęcające.
Zwiększ zainteresowanie poprzez publikację zdjęć. Nic tak dobrze nie przyciąga klientów jak obrazek. Wideo czy pokazy slajdów, nie rokują tak dobrze, jak stare poczciwe zdjęcie. Również format tekstu gra znaczącą rolę, ponieważ im bardziej czytelny będzie tym bardziej interesujący oraz atrakcyjny.
Pamiętaj także o udostępnianiu wszelkich treści w odpowiednim czasie. Nic nie da publikowanie nawet super artykułu w godzinach, kiedy obserwatorów jest znikoma ilość. Według badań najlepsza pora jest w czwartki i wtorki, w godzinach pomiędzy 9 a 11 rano.