Jak odnieść sukces na Twitterze będąc przedsiębiorcą?

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, to z pewnością media społecznościowe takie jak Twitter, powinny być Ci dość bliskie. Jednak zapewne nie jest to jedyna platforma, na jakiej działasz, a że jest ich jeszcze całkiem sporo, więc starasz się być na wszystkich równocześnie. Łatwe to nie jest i jedynie, co może przynieść to niechęć do social media, a co za tym idzie kiepski wizerunek firmy.

A gdybyś tak zajął się jedną platformą, ale za konkretnie? Z pewnością przyniosłoby to duże większe efekty, niż znikoma reklama wszędzie gdzie się da, której nikt nie zapamięta.

Poniższe wskazówki pomogą Ci, zorientować się w Twitterze i ograniczyć tylko do niego. Przeczytaj poniższe porady i bierz się do pracy.

  • Zaplanuj, co chcesz osiągnąć poprzez aktywność na Twitterze. Dla jednego może to być to interakcja bezpośrednia z odbiorcami, a dla drugiego nie będzie to mieć znaczenia.  Jest to jednak sposób na największą prędkość rozchodzenia się publikowanych treści.
  • Postaraj się, aby opis Twojej działalności był wartościowy i zainteresował odbiorców, a także mieli oni świadomość, co mogą zyskać podczas współpracy z Tobą. Zaskocz klientów bonusami, jakie czekają po przyłączeniu się do listy dystrybucyjnej, ale pamiętaj o odnośniku do swojej strony, który powinieneś zamieścić.
  • Znajdź ludzi, których chciałbyś obserwować. Stwórz dla nich wyjątkową listę sortującą. Pamiętaj również o osobach wpływowych i tych z czołówki, aby mieć wszystko na oku.
  • Włóż wysiłek w to, aby Twoja grupa konsumentów powiększała się. Nic samo się nie zrobi, więc postaraj się zainwestować w to trochę pracy. Postaraj się prowadzić dialogi z klientami, zadawać pytania, odpowiadać itp. Dzięki temu zachęcisz wszystkich z konwersacji do dzielenia się Tweetami z większą liczbą odbiorców. Zwiększy to także ilość twoich potencjalnych klientów. Postaraj się również współżyć z osobami, które jeszcze Cię nie obserwują, aby ich do tego zachęcić.
  • Zaplanuj swoją strategię do osiągnięcia sukcesu. Postaraj się określić, jakie masz zamiar publikować treści i w jakim czasie. Pomogą Ci w tym programy, które ułatwiają zaplanowanie udostępnień innym użytkownikom takie jak Hootsuite czy Buffer.
  • Wykorzystaj atrybuty i korzyści, jakie niosą za sobą Tweety. Pamiętaj, że żywotność wszystkich publikowanych tweetów jest stosunkowo krótka, ponieważ jest to tylko 20 minut. Nie każdy obserwujący widzi wszystko, co udostępnisz, lecz zauważy to tylko część. Znikomo mała ilość odbiorców kliknie w którykolwiek z Twoich odnośników. Aby każdy z klientów był na bieżąco z tym, co dodajesz i zainteresował się tym, postaraj się do publikowanych treści dodawać zdjęcia, filmy oraz klika razy retweetować wszystko oraz zachęcać do działania.

Sukces w mediach społecznościowych nie przyjdzie sam z siebie. Pamiętaj o szacunku do nich oraz ich użytkowników. Odwiedziny Twittera nie mają być przykrym obowiązkiem czy przymusem, ale bardzo ważnym spotkaniem z klientami. Staraj się pokazać wszystkim z najlepszej strony. Staraj się dokładnie planować to, co będziesz publikował oraz w jakim czasie będziesz to robił, a trafi do dużej liczby odbiorców.