Pod pojęciem "świeżość" możemy rozumieć dwie rzeczy: nową domenę albo stronę, która codziennie aktualizuje treść. Postanowiliśmy wyjaśnić Wam jakie znaczenie dla Google ma świeżość i co zrobić, aby samą treścią wypozycjonować stronę internetową.
Świeża domena - plus czy obciążenie?
Domeny, które istnieją w sieci kilka lat zapewne mają już dobre statystyki pozycjonerskie (Alexa Rank, Trust Rank, Page Rank - choć ten ostatni już się nie liczy) i niezłą pozycję w Google. Świeże domeny mają czystą kartkę i dopiero zaczynają budować swoją pozycję. Z jednej strony świeża domena jest plusem, bo możemy ją zapełnić contentem i delikatnie wypozycjonować, lecz z drugiej wadą, bo nie ma żadnej historii linków.
Świeżość, czyli content
Jeśli chcemy wypozycjonować stronę internetową, powinniśmy zadbać o jej content, czyli treść. W przypadku stron, gdzie zamieszczane są newsy naszym celem będzie codzienna aktualizacja treści witryny. Strony firmowe nie wymagają codziennej świeżości tekstów, ale również powinny być budowane contentowo na poziomie kolejnych podstron lub bloga firmowego.
Co świeżość oznacza dla Google?
Jeśli roboty Google widzą, że strona codziennie jest aktualizowana, to patrzy na nią przychylnym okiem, bo rozumie to jako rozwój. Witryny, które tylko od czasu do czasu zmieniają treści są odbierane gorzej, bo waga serwisu się nie zmienia, co może świadczyć o tym, że właściciel nie prowadzi żadnych działań pozycjonersko - reklamowych. Takie strony są interpretowane przez roboty Google gorzej i zazwyczaj mają niższy rating od konkurencji.
Aktualizuj treści stale
Każda witryna powinna aktualizować treść raz w tygodniu, aby zachować progres i pozycję w Google. Warto w dobie nowoczesnego marketingu stosować content, bo w coraz większej mierze odpowiada on za proces pozycjonowania strony internetowej.