Optymalizowanie strony internetowej to cykl czynności prowadzący do opisania jej tak, aby roboty wyszukiwarek internetowych wiedziały z kim mają do czynienia. Innymi słowy oznacza to tyle, że właściciel odpowiednio tytułuje poszczególne części kodu informacyjnego, aby przygotować stronę do procesu pozycjonowania.
Po co Ci optymalizacja?
Przede wszystkim po to, aby roboty Google wiedziały, o czym jest Twoja witryna i jakie jest jej przeznaczenie (może to być blog, sklep, platforma e-commerce itd.). Musisz zatem zadbać o jej tytuł, opisanie słów kluczowych czy podstron. Każde zdjęcie i materiał video również należy optymalizować, aby internauci mieli do Ciebie łatwiejszy dostęp.
Kluczowe sekcje w optymalizacji
Zacznij od tytułu Twojej strony. W sekcji
W czym Ci to pomoże?
Jeśli dobrze zoptymalizujesz swoją stronę (każdy wpis również), to będzie ona łatwiej dostępna dla Internautów oraz robotów Google. To kluczowe dla procesu pozycjonowania, którego nie możesz rozpocząć bez audytu. Optymalizację wykonujesz tylko jeden raz, dlatego warto poświęcić czas i opisać poszczególne sekcje tak, aby były poprawne.
Wszelkie pytania dotyczące optymalizacji możecie zadawać pod tym tematem.