Pozycjonowanie szerokie, czyli co?

Specjaliści od SEO mają kilka metod pozycjonowania, a wersja "szeroka" dotyczy głównie platform e-commerce. Można rzecz, że pozycjonowanie szerokie tak naprawdę jest tylko wstępem dla działań docelowych, ponieważ w SEO liczą się frazy główne. Wielokrotnie zadawaliście nam pytania o schemat pozycjonowania szerokiego. Przedstawimy go niebawem, lecz dziś skupimy na podstawach. Zapraszamy do lektury.

Długie ogony

Long tail (długi ogon) jest mocno powiązany z pozycjonowaniem szerokim. W przypadku dużych stron internetowych (sklepy, platformy posiadające kilkaset podstron) wybiera się frazy niszowe złożone z 3-4 członów, które mają być tylko wstępem dla właściwego pozycjonowania, np: "ręczne mycie samochodów Rzeszów". Po kilku tygodniach promowania tej frazy pozycjoner odrzuca jeden człon i następnie reklamuje platformę pod frazą "ręczne mycie samochodów", by finalnie przejść na "mycie samochodów". W ten sposób pozycjoner zapewnia stronie odpowiednią pozycję, moc, a jego SEO jest stabilne.

Długie ogony, czyli pozycjonowanie szerokie najlepiej zobrazować na przykładzie sklepów wielobranżowych. Trudno im się reklamować globalnie, np: "sklep wielobranżowy", gdyż konsumenci korzystający z Google zazwyczaj pytają o konkretny produkt. Platformy sklepowe zazwyczaj mają po kilkaset podstron i wszystkie muszą zostać zoptymalizowane i stale pozycjonowane. Suma summarum większość e-sklepów posiada nawet kilkadziesiąt stale pozycjonowanych fraz na czym opiera swoją sprzedaż.

Kto powinien stosować pozycjonowanie szerokie?

Przede wszystkim osoby cierpliwe i mające fundusz na pozycjonowanie. Ta metoda wymaga sporej ilości linków, tekstów oraz opisów produktów. Z początku można ją uznać za inwestycję, która zwróci się po kilku miesiącach pod postacią wysokiej pozycjo w Google. Trudno samemu pozycjonować szeroko, dlatego początkujący powinni skorzystać z pomocy agencji SEO, które wprowadzą lub przybliżą charakterystykę pozycjonowania szerokiego.

Podstawy już znacie, dlatego zachęcamy do dyskusji pod tematem. Jeśli macie do nas jakieś pytania - czekamy!