Kilka informacji o linkowaniu wewnętrznym przydatnych w pozycjonowaniu

Sposobów na poprawienie pozycji w wyszukiwarkach jest wiele. Nieocenione jest linkowanie wewnętrzne. Poniżej znajdziesz kilka najważniejszych pytań, które pomogą Ci ocenić, czy na pewno dobrze radzisz sobie z linkowaniem i pozycjonowaniem swojej witryny.

1. Czy linki do podstron znajdują się na stronie głównej?

Serwis, który zawiera podstrony o takim samym temacie jak strona główna jest o wiele ciekawszy i atrakcyjniejszy, a co najważniejsze - wyżej oceniany. Jeśli wiec zależy Ci na dużej liczbie odbiorców , a z pewnością tak jest, będzie to doskonały sposób na ich zdobycie.

 

2. Czy w tej samej domenie, znajdują się również podstrony?

Jeśli zdecydowałeś się na założenie subdomeny typu słowo-kluczowe.Firma.pl, to postaraj się, by podstrony, które poszerzają temat znalazły się w tej samej domenie.

 

3. Czy powinieneś linkować do strony głównej z każdej posiadanej podstrony?

Dla każdej podstrony jest nawet wskazane, abyś linkował do strony głównej, jednak w drugą stronę nie jest to konieczne, więc nie musisz tego robić, a nawet nie powinieneś. Dzięki takim działaniom znacznie wzmocnisz swoją stronę główną.

 

4. Czy moja strona musi posiadać linki, które prowadzą do serwisów z zewnątrz?

Przekaz hipertekstu nie jest zbyt skomplikowany. Stawia on jednak na nie tylko odpowiednią treść. Każda wartościowa witryna powinna również odsyłać czytelnika do źródeł zewnętrznych. Dodatkowym atutem umieszczania linków do innych domen na Twojej stronie jest to, że staje się ona automatycznie znacznie bardziej atrakcyjna nie tylko dla użytkowników Internetu, ale również wyszukiwarki Google. Najbardziej cenne są linki, które prowadzą odbiorców do witryn z zewnątrz, które posiadają taką samą tematykę jak nasza. Ważne jest również „trust rank”, czyli wysoki stopień zaufania. Nie wielu świeżo upieczonych pozycjonerów zdaje sobie z tego sprawę i przywiązuje wagę jedynie do tego, aby na ich stronie znalazły się jakiekolwiek linki prowadzące do witryn.

 

5. Jaką długość ma ścieżka dostępu prowadząca do podstron archiwalnych?

Zapewne każdy pozycjoner zna zasadę kilku kliknięć i ma świadomość tego, że istnieje ona nie tylko dla wygody użytkowników sieci, ale także robotów wyszukiwarek.

 

6. Czy wstawianie najwięcej 100 linków na jednej witrynie jest konieczne?

Ogólnie wiadomo, że taka ilość jest najbezpieczniejsza dla linków, które wychodzą z jednej podstrony. Jeśli ktoś chce, może oczywiście zmieścić dużo większą ilość linków, nie ma, co jednak liczyć na to, że zostaną one zindeksowane.

 

7. Zwróć uwagę czy linkujesz dla bezpiecznych stron

Musisz zdawać sobie sprawę, że współpraca w ten sposób ze stronami, które nie są zgodne z regulaminem Google lub zwracają wirusy, może znacznie obniżyć pozycje strony poprzez swój negatywny wpływ na nią.

 

8. Starasz się nie korzystać z parametru ”nofollow” w swoich linkach?

Nawet, jeśli starasz się flagować część linków przez „nofollow” to moc pozostałych wcale nie wzrośnie.

 

9. Próbujesz pozycjonować także podstrony?

Będąc pozycjonerem z pewnością wiesz, że nie możesz nieograniczonej liczby słów pozycjonować w łatwy sposób. Bardzo ważne jest, więc pozycjonowanie również podstron, dzięki nim użytkownicy są przez Ciebie kierowani od razu tam gdzie są potrzebne im informacje. Znacznie zwiększa to również szanse na to, że dodatkowe linki będą pokazywane pod głównym adresem witryny.