Poznaj narzędzia do analizy linków

Każdy pozycjoner jest świadom jak ważną rolę w jego obowiązkach odgrywają linki, a konkretnie ich analiza. Dzięki temu, że zachowuje się stałą kontrole linków prowadzących do witryny, mamy możliwość sprawdzać jak radzi sobie serwis oraz mamy świadomość działań, jakie podejmuje nasza konkurencja.

Jeśli analizujesz linki to z pewnością używasz do tego określonych narzędzi, które to ułatwiają. Takich narzędzi istnieje bardzo wiele, niektóre są bardzo popularne, a o innych dawno zapomniano. Poniżej prześwietlimy programy, których używają pozycjonerzy oraz posiadacze serwisów.

Po co nam narzędzia do analizy linków?

Narzędzia mają bardzo szerokie zastosowanie, o którym nie każdy specjalista SEO wie. Przedstawię Ci w punktach, do czego możesz je stosować:

  • Prowadzenia porównania działań z konkurencją – dzięki narzędziom jesteś w stanie porównać swoją ilość oraz jakość linków.
  • Sprawdzanie, co konkurencja robi i jakie konkretne działania podejmuje, – jeśli możemy sprawdzać, jakie linki pozyskiwane są przez konkurencję, to możemy się dużo dowiedzieć na temat podejmowanych ruchów:

- jakimi sposobami zdobywa linki?

- jak jest z jej własnym zapleczem – czy nie jest schowane przed Googlebotami, które zajmują się zbieraniem informacji do bazy linków?

- gdzie udostępnia swoje artykuły sponsorowane?

- czy wykorzystuje sposoby BHS?

- z jakimi stronami podejmuje współpracę?

Dzięki takim informacjom możemy bardzo wiele się dowiedzieć, a także pozyskać pomysły i inspirację do tworzenia własnego linkbuilding i rozwijania go jak najlepiej. Nie zapominajmy jednak, że jeśli konkurencję prowadzi doświadczony i cwany specjalista to wszelkie ruchy będą tak ukryte, że ciężko będzie Ci się dowiedzieć niektórych rzeczy.

  • Kontrola kampanii zdobywającej linki
  • Analiza prób depozycjonowania, – mimo iż, prowadzone są spory na temat istnienia depozycjonowania, to lepiej sprawdzać czy aby na naszej witrynie takie coś nie zawitało.
  • Robienia listy wszystkich linków przybywających

Wyszukiwarka pomoże nam w poszukiwaniu linków

Jeśli chcesz szybko przejrzeć link, który prowadzi do Twojej witryny to możesz skorzystać z możliwości wyszukiwarki Google. Do tego celu korzystamy z komendy link, która wyświetli nam linki do danej strony. Zwróćmy jednak uwagę, że jest próba linków i za najistotniejsze wziąć ich nie możemy.

Uwaga! Jeśli wyszukiwarka ma znaleźć jak najwięcej wyników to musisz użyć komendy w przedstawiony sposób: “link: domena.pl -site: domena.pl”.

Narzędzia do sprawdzania linków, które możesz mieć za darmo:

  • Google Webmaster Tools
  • BacklinksWatch
  • RankSignals
  • DigBacklink

Poniżej zaprezentuję Ci narzędzia, które są płatne, ale mają darmowe wersje:

  • MajesticSEO
  • Ahrefs
  • OpenSiteExplorer
  • SEO SpyGlass
  • WebMeUp
  • MonitorBacklinks

Wymienimy jeszcze narzędzia, które skontrolują jakość Twoich linków:

  • SiteCondition
  • SEO Odkurzacz

Mimo iż, mamy całe mnóstwo narzędzi, to jednak każde są inne i posiadają odmienne funkcje, które znacznie ułatwią nam pracę. Każdy powinien najpierw zapoznać się z wersjami darmowymi, aby wiedzieć, z którym z nich współpraca jest najlepsza. A Ty, z jakich korzystasz?