Automatyzacja marketingu

Marketing ciągle się zmienia i musi dostosowywać się do nadchodzących trendów. Nikogo nie dziwią nowe techniki, ale wiele osób nie może się przekonać do automatyzacji marketingu. Jest to jednak bardzo pozytywne działanie, które ma na celu zwiększenie zasięgu danej firmy.

Jak działa automatyzacja?

Automatyzacja marketingu opiera się na zestawie różnych narzędzi, które będą samodzielnie realizować pewne zadania, bez konieczności nadzoru. Jakie to zadania mogą być? Na przykład cykliczne procesy marketingowe, czy sprzedaż. Pozwala to w prosty sposób na ograniczenie pracy ludzkiej, a wszystko to, co może wykonać program, jest wykonywane szybciej. Automatyzacja marketingu może w pewnym stopniu przerażać i budzić nieufność, ale na pewno sprawdzi się doskonale w każdej firmie, bez względu na jej profil działania. Jest to proces podobny do umieszczania w fabryce nowoczesnych maszyn, które wykonują pracę równie dobrze (a czasami nawet lepiej) co ludzkie ręce, a przy tym nie wymagają tak wiele nadzoru, nie ma też miejsca na błędy.

Zalety automatyzacji marketingu

Automatyzacja marketingu daje nowe spojrzenie na firmę oraz na klientów, dzięki temu wiadomo, jak klienci trafili na stronę, co ich przyciągnęło i dlaczego zdecydowali się na zakup. Dzięki temu można lepiej dobierać format reklamy i skierować go do określonej grupy docelowej. Marketing prowadzony w zautomatyzowany sposób jest bardziej efektywny, a dzięki eliminacji wielu nużących prac ręcznych, można wykorzystać pracowników do bardziej kreatywnych i przynoszących zysk zadań. Marketing automatyczny przekłada się na zwiększenie zadowolenia klientów, którzy czują się wyjątkowo dobrze w takiej formie współpracy. Oferta staje się nie tylko lepiej do nich dostosowana, ale także mają lepsza możliwość personalnego kontaktu ze sprzedawcą. Do tego odchodzą problemy związane ze zmęczeniem sprzedawcy, które mogą przekładać się na niezadowolenie klientów. Dzięki personalizowaniu kontaktów z każdym klientem z osobna, można idealnie dopasować się do jego potrzeb, tym samym zwiększa się zaangażowanie klientów.

Jak to działa?

W jaki sposób marketing automatyczny jest tak skuteczny? Pozwala on na przykład na uporządkowanie danych klientów, na prowadzenie statystyk, na przygotowanie ofert zgodnych z preferencjami danego klienta i na tworzenie różnych baz e-mail, które potem mogą być wykorzystywane przy wysyłaniu ofert. Dzięki bazom klientów można przygotować osobną ofertą dla osób przed 30. rokiem życia i po 30. roku życia, czy też przygotować dwie różne oferty świąteczne dla kobiet oraz mężczyzn. Nawet pozornie niewielkie gesty dają w marketingu wielkie efekty, więc taki automatyczny marketing to doskonałe rozwiązanie. Jak na taki marketing reagują klienci? Bardzo pozytywnie, zazwyczaj są zaskoczeni trafnością oferty i cieszą się z powody dopasowania oferty do ich potrzeb. Marketing internetowy jest trudnym zadaniem, ale dzięki zastosowaniu narzędzie prowadzących do jego automatyzacji, staje się łatwiejszy do wykorzystania podczas różnych kampanii.