Google Panda - strażnik wartościowych treści

Jednym z najpopularniejszych algorytmów Google do analizowania stron internetowych jest Panda. Zadebiutowała w 2011 roku, a jej ostatnia aktualizacja miała miejsce pod koniec 2015 roku. Przez ekspertów od pozycjonowania algorytm ten uznawany jest za bardzo przydatny, choć po części groźny. Zajmuje się analizowaniem treści na stronie i usuwa z indeksu wyszukiwania te witryny, których Content (treść) jest słaby, zduplikowany lub zahacza o plagiat. Co warto wiedzieć o Pandzie? Zapraszamy do lektury!

Era Content Marketingu

Choć o Content Marketingu najwięcej pisze się w roku bieżącym, miało ono znaczenie już w 2011 roku. Wtedy to właśnie nastała era copywriterów, którzy bazując na odpowiednim frazowaniu swoich tekstów mogli w krótkim czasie wynieść ją na wyżyny w wyszukiwarce Google. Po latach obserwacji zachowań treści zrozumiano, że rynek copywriterów nie jest uczciwy, treści bywają powielane, a w wielu miejscach wręcz tragicznej jakości. Musicie wiedzieć, że treść strony ma ogromne znaczenie dla jej pozycjonowania. Tylko witryny zadbane mogą liczyć na wzrost pozycji, ponieważ w żadnym innym miejscu w sieci podobna treść nie występuje.

Jak działa Google Panda?

Algorytm Panda wchodzi na stronę internetową i zaczyna ją badać pod kątem Contentu. Bacznie obserwuje linki wewnętrzne oraz wychodzące. Istotnym elementem pracy Pandy jest porównanie treści na stronie do aktualnych pozycji podstron w Google. Często zdarza się tak, że w TOP10 znajdują się podstrony o bardzo słabej jakości tekstów - Google Panda stara się usuwać takie strony z indeksu, aby dać szansę wartościowych wpisom.

Kto powinien się bać Google Panda?

Zdecydowanie ci, którzy w sposób nieuczciwy wykorzystują treści. Tyczy to się głównie agencji copywriterskich, które z nagromadzenia zleceń zaczynają obniżać swoje loty. W ciągu ostatnich 12 miesięcy bardzo wiele stron straciło swoją pozycję, ponieważ nie byli świadomi jakości tekstów, jakie dostarczają im copywriterzy. O tym należy pamiętać, a najlepiej - sprawdzać każdy tekst otrzymany od copywritera pod kątem jego unikalności, składni oraz gramatyki.

Google Panda to jeden z najlepszych algorytmów Google. Jeśli uważacie podobnie lub chcecie wyrazić swoje zdanie, to zapraszamy do dyskusji pod tematem.