Serwisy takie jak Facebook, Twitter, Google + i Youtube to media społecznościowe, które skupiają kilkaset milionów internautów z całego świata. To doskonałe miejsca do prowadzenia profilu firmowego, który po odpowiedniej promocji może być odwiedzany nawet przez kilka tysięcy osób dziennie. Czy Social Media możesz wykorzystać do reklamy własnego biznesu? Jak najbardziej tak!
Siła mediów społecznościowych
Pod pojęciem "media społecznościowe" powinniśmy rozumieć Internet oraz Internautów, a więc całą społeczność w sieci. Jak zapewne wiesz, siła Internetu jest ogromna. Jeśli całe masy się na coś uprą, to w końcu osiągnął swój cel. Widać to chociażby po "boomach", które zalewają sieć od czasu do czasu. Gdy Adam Małysz kończył karierę, Internauci przyczepiali sobie sztuczne wąsy, choć nie kryło to głosów oburzenia. Wygrał Internet.
Wykorzystaj tą siłę!
Załóż profil na najważniejszych i największych serwisach społecznościowych. Staraj się być aktywnym i nie omijaj trudnych tematów. Zaplanuj sobie całą kampanię. Powinieneś przygotować infografiki, które będą mówić o Twoim biznesie. Jeśli prowadzisz sklep, to staraj się od czasu do czasu zapewnić swoim czytelnikom jakąś promocję. Zauważ, jak największe marki reklamują się w Internecie. Nie rób tego samego, ale staraj się kopiować niektóre koncepcje. Musisz doprowadzić do sytuacji, w której czytelnicy będą mieli do Ciebie więcej pytań, niż odpowiedzi.
Nie martw się, że wszystko idzie wolno
Zapewne nie masz takiego produktu, który w ciągu jednego dnia podbije Internet, dlatego nie martw się, że Twoja promocja będzie trwać trochę czasu. Musisz uzbroić się w cierpliwość i ciągle udoskonalać taktykę. Tylko w ten sposób wypromujesz się w sieci na tyle, aby zdobywać klientów z polecenia.
Jeśli macie pytania dotyczące Social Media, to zadawajcie je w komentarzach.