Jak działają agencje marketingowe? Zaufanie to podstawa - część II

W pierwszej części naszego artykułu napisaliśmy o rodzajach usług w agencjach marketingowych. Dziś skupimy się na zaufaniu i liźniemy trochę psychologii sprzedażowej. Uważamy, że zaufanie w sieci to podstawa, podobnie zresztą jak w biznesie. Znając rynek SEO dobrze wiemy, że ważna jest również cierpliwość. Połączenie tych aspektów może nam zagwarantować sukces, dlatego zapraszamy do lektury.

Zaufanie do firmy? Nie, do efektów!

Być może o nie wiecie, ale wśród agencji marketingowych panuje dziwna tendencja klientów do cyklicznych zmian partnerów biznesowych. Innymi słowy - klienci szukający pozycjonerów wiążą się z nimi tylko na jakiś czas i gdy przestaną widzieć wzrost pozycji, natychmiast zmieniają agencję na inną. To bardzo duży błąd, ponieważ sporo agencji nie potrafi przekazać swoim klientom, że na efekty pozycjonowania trzeba czekać nie tydzień, nie miesiąc, ale przynajmniej kwartał. Znanych jest wiele przypadków, gdy klient nie widząc już efektów SEO zmieniają agencję na inną i kolejna firma musi od nowa przeprowadzać audyt, sprawdzać historię linków i badać treść pod kątem Content Marketing.

Uważamy, że zaufanie do agencji marketingowych to absolutna podstawa, aby liczyć na sukcesy w wyszukiwarce Google. To, że pozycja strony od kilku dni stoi w miejscu nie powinno być bodźcem do zmiany partnerów biznesowych. Kolejna firma może w sekundę zagwarantować wzrost pozycji (zmiana miejsca linkowania niemal zawsze odbija się na pozycji strony) lub nie będzie w stanie zrobić nic nowego bez świadomego jej obniżenia (efekt zakończenia współpracy z poprzednią agencją - zaprzestanie prac SEO). W większości przypadków zmiana agencji na inną okazuje się strzałem w kolano.

Cierpliwość popłaca

Największe agencje marketingowe w Polsce cenią swoje usługi naprawdę wysoko. Są jednak pewni swoich umiejętności, a cierpliwość uznają za najważniejszą cechę klienta. Pozycjonowanie to proces, który może trwać nawet kilkanaście miesięcy, dlatego trzeba uzbroić się w cierpliwość ponieważ popłaca ona akurat wtedy, gdy się tego nie spodziewamy.

A Wy? Korzystacie z usług agencji marketingowych? Jeśli tak, to napiszcie, jak się Wam z nimi współpracuje!