Wiele osób myli pojęcia "firma" z pojęciem "marka". Marka to produkt wydany przez firmę i jako przykład możemy podać "Grand" czyli lody produkowane przez Koral. Marką możemy też nazwać Sky Tower i choć piszemy o biurowcu, to należy on do LC Corp - Holdingu Leszka Czarneckiego. Firma to firma, a marka to produkt firmy.
Czy marka świadczy o firmie?
Zdecydowanie tak. Marka bywa często nie kojarzona z firmą, ale w przypadku problemów prawnych, cała odpowiedzialność marki przechodzi na firmę. Jeśli lody "Grand" nagle przestają smakować dobrze, to problemy będzie mieć firma Koral, która produkuje Grandy.
Jak budować markę?
Należy rozpocząć od przygotowania odpowiedniego planu i strategii reklamowej. Marka musi być produktem maksymalnie skończonym na początku, aby w trakcie reklamy nie wprowadzać modyfikacji. Marka powinna mieć swój profil w mediach społecznościowych i własną stronę internetową. W wyobraźni kupujących marka jest firmą, a więc należy dbać o jej rozwój tak, jak o rozwój spółki lub przedsiębiorstwa.
Marka broni się sama
Gdy marka jest dobrze wypromowana, to często broni interesów firmy. Na drogie pojazdy mówi się, że płacimy za markę. Doprowadzenie do tego punktu często zajmuje firmom kilka lat, ale zwraca się w postaci zysków z "marki".