Podstawy SEO, które musisz znać! Część 1

Na pewno słyszałeś o Search engine optimization – SEO, czyli pozycjonowanie lub inaczej optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Przede wszystkim celem jest uzyskanie przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych. Zwykle wyszukiwanie odbywa się po wybranych frazach i słowach kluczowych, dlatego umieszczenie ich w danym tekście wpływa na efektywność wyszukiwania. Warto wspomnieć także o tym, że proces pozycjonowania odbywa się na znanych elementach działania algorytmu wyszukiwarek. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący podstaw SEO. Przeczytaj go koniecznie!

Działania SEO

Zacznijmy od tego, że w zakres działań optymalizacyjnych wchodzą między innymi te związane z modyfikacją treści na witrynie, tj.: dopasowanie treści z tagiem tytułowym, umieszczanie, dodawanie słów kluczy w tekstach już istniejących, bądź tworzenie nowych tekstów, dobranie odpowiednich nagłówków, właściwe zaaranżowanie treści innych elementów wchodzących w skład linkowania serwisu wewnętrznego oraz ustawienie innych obiektów, w tym obiektów graficznych, lub tekstu alternatywnego.
Generalnie rzecz ujmując najczęściej używaną w Polsce wyszukiwarką, bo przez ponad 95 % użytkowników Internetu, jest Google. Dlatego z tego powodu, aby uzyskać jak najlepszy wynik pozycjonowania, należy stosować się do instrukcji, rad i wymogów określonych przez Google.

Ważne wskazówki dla copywriter’ów 

Przede wszystkim, wśród wskazówek dla copywriterów dotyczących treści i wyglądu wymienione są: przejrzystość i hierarchia witryny zawierającej linki tekstowe. Chodzi oto, że do każdej ze stron, powinien prowadzić minimum jeden statyczny link tekstowy. Poza tym poszczególne strony powinny zawierać niewielką ilość linków. Ważne jest także udostępnianie mapy witryny dla użytkowników, zawierającej linki do najważniejszych stron, ponieważ w sytuacji kiedy mapa zawiera wiele linków, zaleca się podzielenie jej na kilka stron. Dodatkowo strony powinny być przejrzyste, dokładne oraz zawierać przydatne treści. Poza tym w treści witryny powinny znajdować się słowa, których potencjalni użytkownicy użyliby do znalezienia tej konkretnej strony.

Bardzo istotne elementy, jak treści czy linki, należy zapisać zwykłym tekstem, nie za pomocą obiektów graficznych. Pamiętaj o tym, że tekst w nich zawarty nie jest rozpoznawany przez robota Google. Dlatego, jeśli użycie tekstu w postaci grafiki jest niezbędne, należy dodać kilka słów kluczowych w atrybucie ALT. Koniecznie należy sprawdzić poprawność działania wszystkich linków, a w razie potrzeby poprawić kod HTML. Dlatego używając stron dynamicznych, czyli takich ze znakiem ,,?” w adresie URL, należy pamiętać, że nie są one indeksowane przez niektóre roboty wyszukiwarek tak dobrze jak strony statyczne, a parametry powinny być zwięzłe i w ograniczonej ilości.