Połączenie konta Google AdWords z Analitycs - lepszy start cz.2

W poprzednim artykule napisaliśmy, dlaczego warto połączyć konto AdWords z Google Analitycs. Dziś skupimy się na sprzedaży, bowiem reklama kontekstowa dotyczy jej w ogromnej większości. Podpowiemy Wam w jaki sposób prowadzić witrynę oraz kampanię, aby móc w każdym momencie zmienić strategię reklamową. Zapraszamy.

Połączenie od początku

Jeśli planujesz kampanię AdWords, to powinieneś od początku połączyć swoje konto z Google Analitycs. W panelu AdWords będziesz mógł obserwować ilość przeglądających, którzy Cię odwiedzili, zaś w Analitycs również ich liczbę, ale też konkretne miejsca na stronie. Pozycjonerzy porównując wyniki AdWords z Analitycs często dochodzą do ciekawych wniosków. Niektórzy zauważają, że na podstronie X nikt nie "wytrzymuje" dłużej niż kilka sekund, dlatego zaczynają ją badać i wprowadzać zmiany. Mając przy tym minimalne rozeznanie na temat UX (User Experiences) można sprawić, że najmniej lubiana podstrona będzie tą, która notuje rekordowe wyniki sprzedaży.

Analiza sprzedaży, wpływ Analitycs na ceny produktów

Łącząc konto Google AdWords z Analitycs będziesz mógł po czasie wygenerować raport i na jego podstawie przemyśleć strategię finansowo - promocyjną. Robi tak coraz więcej sklepów. Jeżeli produkt X sprzedaje się w ilości 90% całego zarobku, warto zmanipulować jego cenę, aby pozostałe produkty również się sprzedawały. Można też zmniejszyć jego cenę i przekształcić sklep w monopol jednego produktu. Zdarza się to niezwykle rzadko.

Obserwując zachowanie użytkowników (Analitycs) do ilości odwiedzających będzie miało wpływ na konwersję witryny. Jeżeli na 1000 osób tylko dwadzieścia dokonało zakupu, to współczynnik konwersji wynosi 2%. Analizując ruch poprzez Google Analitycs możemy wyłapać te podstrony (produkty), które kompletnie się nie sprzedają. Warto również obserwować zachowanie konsumentów napełniających koszyk. Wielu z nich rezygnuje, jeśli nie odnajduje na pasku płatności swojej ulubionej metody sprzedaży. Po obserwacji można wyciągnąć wiele wniosków lub wygenerować raport i przekazać agencji interaktywnej do sporządzenia audytu.

Korzystanie z dwóch narzędzi Google jednocześnie zmaksymalizuje efekty promocji. Zachęcamy do komentowania, jeżeli macie w tym temacie swoje przemyślenia!.