Content marketing - czyli, jak urozmaicić treść?

Treść wysokiej jakości, koniecznie produkowana w sposób masowy. Tak właśnie istotę content marketingu zdaje się postrzegać wielu domorosłych specjalistów od promocji sieciowej. I rzeczywiście, w oparciu o samą treść można próbować poprawić statystyki wyszukiwania danej strony www przez narzędzia Google. Ten żmudny proces można jednak znacznie przyspieszyć stosując atrakcyjne dodatki do treści. Jakie? O tym poniżej.

Jak wiadomo celem content marketingu jest pozyskanie klientów i poprawienie sprzedaży poprzez zainteresowanie ich publikacją wysokiej jakości przekazu w różnych kanałach sieciowych, a następnie nawiązanie z nimi trwałych relacji, czego efektem powinno być przywiązanie klientów do danej marki. Problemem pozostaje jednak definicja owego przekazu. Dla wielu to przede wszystkim treść, ale wydaje się, że w dzisiejszym świecie pełnym informacji wyskakujących zewsząd sama treść to za mało. Warto więc pomyśleć o atrakcyjnych dodatkach, które pomogą ożywić firmową stronę czy bloga.

Obraz zamiast tekstu

Jednym z najważniejszych takich elementów są infografiki, dzięki którym w atrakcyjny sposób można zobrazować pół strony nudnego i trudno przystępnego tekstu. Wyobraź sobie kolorowe, przyjemne dla oka graficzne zastawienie danych sprzedaży z różnych okresów w rozbiciu na sprzedaż krajową i eksport, z masą innych informacji dodatkowych. A teraz spróbuj to w atrakcyjny sposób napisać. Co bardziej zainteresuje odbiorcę? Dla czytelnika, użytkownika zawsze obraz będzie atrakcyjniejszy od tekstu. Badania mówią, że dobrze przygotowana infografika potrafi trzydziestokrotnie zwiększyć szansę na zainteresowanie czytelnika tematem. Tego nie zmienisz, więc zacznij stosować grafikę zamiast tekstu wszędzie tam gdzie czujesz, że słowem pisanym nie przyciągniesz uwagi odbiorcy.

Bądź ekspertem

Postaraj się dać czytelnikowi-klientowi więcej niż tylko produkt czy usługę. Sprzedaj mu swoją wiedzę w obszarze, którym się zajmujesz. Pisz poradniki, artykuły eksperckie, tutoriale. Wyjaśniaj trudne zagadnienia, odpowiadaj na pytania, zainteresuj czytelnika, podziel się swoją szeroką wiedzą. To sprawi, że będziesz postrzegany nie tylko jako sprzedawca, ale jako ekspert. Do ekspertów chętnie wracamy po porady i… kolejne usługi lub produkty.

Pokaż, zamiast pisać

Jak wiadomo, w coraz większym stopniu stajemy się społeczeństwem obrazkowym. Ludzie wolą obejrzeć niż przeczytać, więc powinieneś dać im to czego chcą. Nagraj film instruktażowy, relację wideo z eventu, przeprowadź prezentację na żywo. Prowadzisz bloga na temat konserwacji aut – nagraj film o przygotowaniu samochodu do sezonu zimowego. Pokaż jak zmienić koło czy żarówkę. Jesteś dietetykiem – pokaż na stronie jak przyrządzasz zdrowe śniadanie. Nie muszą, a nawet nie powinny być to długie produkcje, by nie zanudzić odbiorcy. Ważne, by były ciekawe merytorycznie. Dobrze zrobione video ma ogromny potencjał viralowy i błyskawicznie rozchodzi się po sieci.

Sposobów na ożywienie strony czy bloga jest więcej i trudno napisać o wszystkich. Ważne jest, by zdawać sobie sprawę z ich istnienia i możliwości wykorzystania. I po prostu po nie sięgać, zanim zrobi to konkurencja.

Sprawdź koniecznie jeżeli chcesz urozmaicić treść produkcjami filmowymi!
produkcja filmowa