Spora część właścicieli stron / platform e-commerce uważa Google za tak potężne narzędzie, że przygotowanie kreacji AdWords na potrzeby reklamy wymaga udziału agencji interaktywnej. Oczywiście nie mamy zamiaru tego negować - uważamy, że dobry specjalista od reklamy może zagwarantować sukces, ale przygotowanie projektu promocyjnego wcale nie jest trudne. Jeżeli zrozumiecie psychologię sprzedaży i grę słów wraz z wpływem na wyobraźnię - możecie osiągnąć sukces samemu. Jak reklamować się w AdWords? Zapraszamy do lektury!
Boksy i linki sponsorowane
Reklama kontekstowa Google AdWords jest usługą typu Pay Per Click (PPC), czyli płacimy tylko wtedy, gdy Google przekieruje Internautę na naszą stronę. Nie jest prawdą, że to zwykły link sponsorowany, ponieważ reklama może przyjąć formę boksu. Sporo zależy od możliwości finansowych usługobiorcy, ponieważ na kampanię należy przygotować minimum kilkaset złotych miesięcznie, aby taka promocja w ogóle miała jakikolwiek sens. Osoby, które narzekają na wysokie opłaty dla Google z tytułu reklamy kontekstowej zazwyczaj źle dysponują pieniędzmi z tytułu zarobku na AdWords lub ich strony internetowe mają niski UX (User Experiences - odczucia internauty wobec strony).
Jak się reklamować?
Należy skorzystać z panelu Google AdWords, gdzie będziecie mogli sprawdzić swoje frazy w planerze słów kluczowych. W reklamie kontekstowej chodzi o sposób myślenia i odrobinę sprytu. Powinno się tak balansować frazami, aby myśleć jak Wasz przyszły klient. "Co oni powinni wpisać w wyszukiwarce, aby mnie znaleźć?" - sensem tej reklamy jest odpowiedź na to pytanie.
Bardzo wiele zależy od domeny strony internetowej, jej hasła promocyjnego oraz oczywiście - frazy docelowej. Jeśli reklamowany ma być konkretny sklep, to warto skupić się na poszczególnych produktach, ponieważ promowanie sklepu jako "całość" będzie trudne, jeśli prowadzimy sprzedaż wielu rodzaju produktów.
Psychologia sprzedaży
Reklama w AdWords pozwala również na remarketing, a jest on ważnym elementem skutecznej promocji. Skupia się w okół psychologii sprzedaży i może nam zapewnić ruch ze stron internetowych, które wyświetlają u siebie blok reklam (AdSense, AdWords). Warto o tym pamiętać i nie skupiać się tylko na reklamie kontekstowej, bo może nas to ograniczyć.
Google jest potężnym narzędziem i odpowiednia reklama w tej platformie pozwoli na osiągnięcie sukcesu finansowego. Jeśli macie do nas pytania w odniesieniu do AdWords, to czekamy na nie pod tematem!