Początki hashtagów związane są z Twitterem, serwisem społecznościowy umożliwiającym tagowanie oraz odpowiadanie innym użytkownikom. Hashtagi pojawiły się potem na niezwykle popularnym Instagramie, a w chwili obecnej coraz częściej możemy zetknąć się z nimi na miłościwie nam panującym Facebooku. Hashtagi są znakiem naszych czasów, jednym ze sposobów komunikacji internetowej.
Czym jest hashtag?
Hashtag to zbitka dwóch angielskich słów: hash oznaczającego kratkę i tag rozumianego, jako znacznik. Jeżeli chcemy na Twitterze, Instagramie czy innym portalu społecznościowym dodać hashtag używamy znacznika # i dodajemy wybraną frazę np. #paznokciehybrydowe, #cottonballs, #zabawkidladzieci. W ten sposób zarówno indywidualni użytkownicy social mediów, jak i firmy mogą zwiększać zasięg zamieszczanych przez siebie postów i przyciągać odbiorców zainteresowanych określoną tematyką. Z punktu widzenia przedsiębiorstw hashtagi to niezwykle przydatne narzędzia. Pozwalają, bowiem trafić ze swoimi treściami do własnej grupy docelowej.
Hashtag idealny, czyli jaki?
Hashtagi powinny być przede wszystkim atrakcyjne oraz przyjazne dla użytkowników. Muszą mieć odpowiednią długość. Warto na nie spojrzeć oczyma użytkownika. Zarówno zbyt długie, jak i zbyt krótkie hashtagi mogą okazać się dla niego nieczytelne i mało atrakcyjne. Kluczem do sukcesu, jeżeli chodzi o długość hashtagów jest tzw. „złoty środek”.
Hashtagi muszą być właściwie dobrane do konkretnych wpisów w social mediach. Dobrą metodą jest wybranie jednego głównego i kilku bardziej szczegółowych hashtagów. Dzięki takiemu rozwiązaniu nasze wpisy będą bardziej spójne. Będziemy również w stanie w bardziej precyzyjny sposób dotrzeć do naszej grupy docelowej.
Hashtagi powinny ponadto charakteryzować się jeszcze dwiema cechami. Pierwszą z nich jest zapamiętywalność. Idealny hashtag jest łatwy do zapamiętania, a jednocześnie powiązany z ofertą firmy. Kolejna istotna cecha hashtagów to precyzja. Jeżeli hashtag ma dotyczyć organizacji wesel we Wrocławiu, to o wiele lepszą i bardziej trafną opcją będzie hashtag #organizacjaweselwroclaw, niż #przyjęcia.