Long tail lub długi ogon - tak w języku potocznym nazywa się pozycjonowanie szerokie, które w ogromnej części dotyczy e-sklepów i wszystkich platform, które mają przynajmniej kilkadziesiąt podstron. Ta metoda stosowana jest od kilku lat, lecz swoje apogeum przypada na chwilę obecną. Dziś dowiecie się w jaki sposób pozycjonować szeroko, aby na wielu frazach mieć wysoką pozycję w Google. Zapraszamy do lektury.
Długi ogon - czym on jest?
Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep akwarystyczny w Lublinie. Chciałbyś go pozycjonować pod frazą "sklep akwarystyczny Lublin" lub "sklep zoologiczny Lublin". Jako, że masz wiele podstron (wiele produktów), będzie ciężko o wypozycjonowanie frazy głównej. Nie każdy też wpisuje do wyszukiwarki frazę "sklep akwarystyczny Lublin", bo równie dobrze może użyć długiego ogona, np: "zbrojnik pospolity Lublin". Co ciekawe to fakt, że rozpoczęcie pozycjonowania szerokiego niemal od samego początku nastawia się na wypromowanie frazy głównej. Przy promowaniu 10-20 długich ogonów (fraza posiadająca minimum trzy człony nazwy, np: tanie ryby Lublin) natychmiast zyskuje fraza główna "Sklep akwarystyczny Lublin / Sklep akwarystyczny). Stosunek wzrostu pozycji będzie mocno zależał od natężenia linków. Warto zatem pamiętać, aby przy "long tail" nie przesadzać z nadgorliwością.
Jakie daje efekty?
Pozycjonowanie szerokie daje efekty po kilku tygodniach od rozpoczęcia promocji. Co jest ciekawe to fakt, że nawet blogi internetowe zaczynają się pozycjonować w ten sposób. Witryna jest budowana w linki stopniowo, a roboty Google mogą dzięki temu skanować wszystkie podstrony (pozycjonowanie szerokie wymaga implementacji na stronie mapy, aby roboty mogły lepiej przemieszczać się po witrynie). Po 2-3 miesiącach linkowania szerokiego można powoli skupiać się na frazie głównej. Po około 4-6 miesiącach sklep akwarystyczny powinien być już na tyle wypromowany, aby zajmować pozycję w TOP10.
Pozycjonowanie szerokie wymaga wiedzy, czasu oraz cierpliwości, lecz zawsze daje znakomite efekty. Jeśli chcecie nam zadać jakieś dodatkowe pytania, to czekamy na nie pod tematem.