Główne zalety dzialań SEM i SEO

Poprawa widoczności strony internetowej sprawia, że trafia na nią więcej potencjalnych odbiorców. Szeroko rozumiany marketing internetowy zmierza, więc do zoptymalizowania stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. W tym celu realizowane są działania z zakresu SEM i SEO.

SEM a SEO

SEM (ang. Search Engine Marketing) jest pojęciem szerszym i oznacza bardzo liczną grupę działań o charakterze promocyjnych zmierzających do poprawy widoczności danej witryny internetowej w wynikach wyszukiwania. SEM obejmuje np. optymalizację stron WWW, pozycjonowanie czy kampanie linków sponsorowanych. Działania SEO dotyczą z kolei przede wszystkim pozycjonowania stron.

Dlaczego warto postawić na SEO?

Skuteczny marketing w wyszukiwarkach przynosi bardzo dużo korzyści. Dlatego inwestycja w działania SEM i SEO może być na dłuższą metę bardzo opłacalna. Działania z zakresu SEO są przede wszystkim niezwykle skuteczne. Efekty w stosunku do nakładów finansowych są na pewno bardziej zadowalające, niż w przypadku innych form promocji. Reklamy stosowane w wyszukiwarkach są z reguły bardzo dobrze odbierane. Użytkownicy akceptują tę formę promocji, gdyż przynosi im istotne informacje na temat produktów lub usług, a korzystając z wyszukiwarek internetowych właśnie tego oczekują. Reklama w wyszukiwarce jest przyjazna z jeszcze jednego względu. Nie jest, bowiem reklamą narzucającą się. Kolejną istotną zaletą SEM jest targetowanie, czyli ukierunkowanie na konkretną grupę odbiorców. Użytkownik wpisuje do wyszukiwarki określone frazy. SEO poprzez stosowanie odpowiednich słów kluczowych pozwala trafić do odbiorców, którzy zainteresowani są konkretnym produktem lub usługą.

SEM to strategia marketingowa, która działa zarówno w dłuższym okresie, jak i w krótkim czasie. Tutaj efekty mogą być widoczne praktycznie od razu, ale SEO pozwala też na zaplanowanie działań w dłuższej perspektywie czasowej. W ten sposób można swobodnie sterować intensywnością działań marketingowych. SEO może być wyjątkowo skuteczną formą reklamy pod jednym warunkiem. Strategia powinna być bardzo dobrze przemyślana i zaplanowana. Nie powinno być w niej miejsca na przypadkowość.