Jakie zmiany zaszły w wyszukiwarce Google w ostatnich latach?

Coraz częściej, natykamy się w wyszukiwarce na znaczny wzrost częstotliwości wprowadzania coraz to nowych aktualizacji algorytmów w wyszukiwaniu, aby zwalczyć specjalistów, z zakresu pozycjonowania, którzy nie postępują według wyznaczonych przez Google zasad. Mimo iż, zwierzęta maja bardzo sympatyczne nazwy, to może się okazać się, że wcale takie nie są. Naucz się, więc walczyć z nowymi kolegami typu: Panda, Koliber oraz Pingwin.

Panda

Obowiązkiem tego algorytmu, było przede wszystkim znajdywanie stron, których jakość jest wątpliwa, przez co nie wnoszą nic specjalnego dla użytkowników sieci. Następstwem odszukania takich witryn miało być ich ukaranie. Najgorzej na tym wyszły strony, o charakterze spamowym, które posiadają treści generowane sztucznie. Także bardzo ucierpiały na tym duże witryny, które zawierały kopiowane treści, a także nie przynosiły większej korzyści dla odbiorców. Jeżeli na witrynie, znajdą się dwa lub więcej teksty znikomej jakości, to Panda dosięga całej strony i przyczynia się do spadku w poziomie wyszukiwarki.

Jak walczyć z Pandą?

  • Sprawdź czy na Twojej stronie nie ma niskiej jakości treści
  • Skontroluj czy witryny zostały przeoptymalizowane
  • Unikaj oraz usuń już obecne strony, które posiadają skopiowaną treść
  • Sprawdź czy nie posiadasz na serwisie witryn bez tekstu

Pingwin

Według oświadczeń Google, jest to algorytm, który zajmuje się webspamem i zajmuje się witrynami, które nie przestrzegają zasad wyznaczonych przez Goggle dla webmasterów.  Specjaliści SEO potwierdzają, że Pingwin odwiedza te witryny, których profil nie jest realny, a linki na nich zawarte pochodzą z zespamowanych stron.

  • Unikaj wykorzystywania spamerskich sposobów zdobywania linków
  • Polepsz profil linków
  • Zlokalizuj oraz zgłoś disavow linki, które są szkodliwe

Koliber

Koliber, różni się bardzo od Pandy oraz Pingwina, w szczególności pod względem aktualizacji. Kolejną ważną równicą jest poprawa rozumienia synonimów oraz kontekstu, jaki jest wyszukiwany. Najprościej, można to określić w ten sposób, że algorytm ten próbuje pojąć to, czego użytkownik poszukuje w sieci. Przykłada on wagę, do pojedynczych słów zdań. Wcześniejszy sposób wyszukiwania polegał na tym, że po wpisaniu słowa w Google znajdował on strony z zawartymi w nich słowami. Odnowiony algorytm, próbuje zrozumieć sens całego zdania i znaleźć jak najlepsze rozwiązania, biorąc pod uwagę lokalizacje osoby wyszukującej.

  • Zaopatrzy swoją stronę w znaczniki Autorship
  • Postaraj się o znaczniki schema.org
  • Rozwijaj treści do formy FAQ, Q&A

Pozostałe aktualizacje w Google

Panda, Pingwin oraz koliber to nie jedyne aktualizacje wprowadzone przez Google. W ciągu ostatniego czasu, postarano się o klika innych algorytmów. Mimo iż, pomogą one użytkownikom to mogą zaszkodzić tym właścicielom stron, którzy nie postępują według wytycznych. Poniżej wymienione są pozostałe algorytmy, o których powinieneś wiedzieć:

Supplemental Index, Caffeine, Social Signals, Schema.org, Top Heavy, Venice, Knowledge Graph, EMD Update, Domain Crowding, Payday Loan.