Jak przygotować witrynę do audytu?

Audyt to działania mające na celu zbadanie witryny i jej możliwości promocyjnych. W zasadzie każda agencja SEO proponuje audyt przed przystąpieniem do właściwych działań pozycjonerskich. Często zdarza się tak, że w wyniku przeprowadzonego audytu strona wymaga ponownej optymalizacji lub wymiany tekstów. Może też wymagać usunięcia niektórych linków, które zamiast pomagać - zaczęły szkodzić. Dziś dowiecie się w jaki sposób przygotować się na audyt, co ma na celu również oszczędność.

Krok pierwszy: zdefiniuj swoją stronę

Agencja SEO poprzez audyt chce wycenić swoje usługi. Możesz sporo zaoszczędzić, jeśli samemu zainteresujesz się optymalizacją. Strona internetowa powinna być zdefiniowana i stanie się taka poprzez właściwą optymalizację. Sporo zależy od CMS Twojej witryny. Jeśli jest on darmowy (Wordpress Joomla) - powinieneś skorzystać z modułów do optymalizacji sekcji

,

oraz pozostałych. Jeżeli korzystasz z płatnego CMS'a - optymalizacja będzie się wiązała ze sprawdzeniem kodu źródłowego.

Krok drugi: skorzystaj z narzędzi Google

Jeśli nie wiesz, jakie słowa kluczowe powinny prowadzić do Twojej witryny, to skorzystaj z narzędzi Google. W planerze słów kluczowych Google AdWords sprawdzisz swoją konkurencję i dopasujesz frazy tak, aby agencja SEO mogła rozpocząć pozycjonowanie szerokie (oparte na long tailach). Bacznie obserwuj średnią, miesięczną ilość wyszukiwań danej frazy i nastaw się na sporą konkurencję.

Google Search Console

Każdy klient agencji SEO powinien znać Google Search Console, aby samemu monitorować postęp pozycjonowania. Warto posiadać konto w Google Webmasters Tools, bo choć na początku nie pojawi się tam wiele danych, można porównywać je w czasie. Blisko połowa klientów agencji SEO nawet nie sprawdza swoich stron, tylko czeka na raport końcowy. To błąd, ponieważ witryna powinna być stale monitorowana, ulepszana i budowana w oparciu o Content Marketing.

Przygotowanie strony do audytu wymaga przede wszystkim sporo pracy. Warto poświęcić ten czas aby zaoszczędzić na konkretnych działaniach agencji SEO. Jeśli macie do nas pytania w tym zakresie, to czekamy na nie pod tematem.